Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32704
Title: Ρύπανση της ατμόσφαιρας: διδακτική προσέγγιση για μαθητές Λυκείου
Authors: ΤΟΥΡΝΑΒΙΤΗΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Advisor: Καπόλος, Ιωάννης
Keywords: ρύποι, ατμόσφαιρα, μέθοδος διδασκαλίας, έρευνα, συνεργασία
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στις σύγχρονες κοινωνίες η επιβάρυνση των στρωμάτων της ατμόσφαιρας γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη. Φυσικές, αλλά κυρίως ανθρώπινες δραστηριότητες, έχουν αλλοιώσει την αισθητική του φυσικού περιβάλλοντος, έχουν προκαλέσει επίδραση στον τρόπο ζωής των ανθρώπων και ευθύνονται για την υποβάθμιση της υγιεινής διαβίωσής τους. Η ονομασία Λύκειο οφείλεται στη γνωστή έμπνευση του Αριστοτέλη, ο οποίος υπήρξε ο ιδρυτής της Φυσικής Φιλοσοφίας, που ήταν η πρωταρχική μορφή των σημερινών Φυσικών Επιστημών. Οι μαθητές του σύγχρονου Λυκείου μέσω των Φυσικών Επιστημών, με βάση το συγκεκριμένο θέμα, πρέπει να είναι σε θέση να:  κατανοούν τις ατμοσφαιρικές διεργασίες στα κατώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας  διακρίνουν τις πηγές των ρύπων και την προέλευσή τους, φυσική ή ανθρωπογενή  γνωρίζουν τα σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα όπως φαινόμενο του θερμοκηπίου, όξινη βροχή και μείωση της συγκέντρωσης του όζοντος  αναγνωρίζουν τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε φυτικούς και ζωικούς οργανισμούς  εντοπίζουν την άμεση σχέση της υποβάθμισης του περιβάλλοντος στην υγεία και την ποιότητα ζωής  αναπτύσσουν ευαισθησία για τα περιβαλλοντικά θέματα  καλλιεργούν τη συνεργατικότητα μεταξύ τους, με τη σχολική κοινότητα και με το κοινωνικό περιβάλλον, συνδέοντας τις επιστημονικές τους δραστηριότητες με την κοινωνία  μεταδώσουν αυτή τους τη στάση ζωής και στους συνομηλίκους τους, αλλά και, μελλοντικά, στις επόμενες γενιές Ο εκπαιδευτικός, αρχικά, θα πρέπει να λάβει υπ’ όψιν του τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις των μαθητών μετατρέποντάς τες από πιθανό εμπόδιο σε χρήσιμο εργαλείο. Στη συνέχεια, καλείται να ενισχύσει παιδαγωγικά τους μαθητές με στρατηγικές μάθησης εντάσσοντάς τες κατάλληλα στην παιδαγωγική διαδικασία. Τέτοιες μέθοδοι είναι: η πειραματική, η παρατήρηση περιβάλλοντος, η ανάλυση ειδικών περιπτώσεων, η προσομοίωση, η συζήτηση, η μέθοδος project και ό,τι ωφέλιμο κρίνει για την εκπλήρωση των εκπαιδευτικών του προσδοκιών στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος. Η μελέτη εκτός των ορίων της σχολικής τάξης είναι, συνήθως, αναπόφευκτη για την ατμοσφαιρική ρύπανση. Τέλος, πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει νέες τεχνολογίες, στοιχεία στατιστικής και κατάλληλα δεδομένα για εμπεριστατωμένη επεξεργασία. Ξέχωρα, όμως, από οποιαδήποτε μέθοδο είναι χρήσιμο να επιστρατεύσει την αγάπη και το ενδιαφέρον του για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, διασφαλίζοντας κλίμα συνεργασίας και αλληλοβοήθειας μεταξύ των μαθητών. Οι όποιες δυσκολίες και ελλείψεις συναντήσει δεν πρέπει να του σταθούν εμπόδιο. Εξάλλου, θα είναι ένα ακόμη μάθημα για την αυριανή νεανική γενιά αυτής της όμορφης και παράξενης πατρίδας.
Appears in Collections:ΚΦΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomatiki_ergasia_ final_Tournavitis_Vassilios.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.