Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32693
Title: Παιχνίδια Στρατηγικής με πλοήγηση σε χάρτες
Authors: ΓΑΛΑΖΙΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Advisor: ΚΑΛΛΕΣ , ΔΗΜΗΤΡΗΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής
Keywords: Τεχνητή Νοημοσύνη;Artificial Intelligence;Ενισχυτική Μάθηση;Reinforcement Learning;Unreal Engine;Unreal Engine
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η χρήση του υπολογιστή γίνεται για λόγους εκπαιδευτικούς, επιστημονικούς και επαγγελματικούς, ακόμη και για ψυχαγωγία, κυρίως με την ενασχόληση με βιντεοπαιχνίδια τα οποία παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση στις μέρες μας. Η βιομηχανία παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς, με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών να γίνεται πιο σκληρός. Μία από τις κορυφαίες μηχανές παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών είναι η Unreal Engine 4 (UE4) από την Epic. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναλύσει τον τρόπο λειτουργίας της UE4, αλλά και να αποτελέσει έναν οδηγό κατανόησής της για τους μελλοντικούς προγραμματιστές που θα ασχοληθούν μαζί της. Η εργασία παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο τρισδιάστατο παιχνίδι για υπολογιστές με χρήση της μηχανής γραφικών Unreal Engine 4. Βασίζεται σε ένα πρωτότυπο παιχνίδι στρατηγικής (strategy game) εναλλασσόμενης σειράς με συγκεκριμένους κανόνες. Παίζεται με δύο παίχτες οι οποίοι έχουν ένα συγκεκριμένο (και ίσο) αριθμό πιονιών. Υπάρχει ένας χάρτης ο οποίος έχει πάνω του κάποιες βάσεις και το κάθε πιόνι κινείται πάνω σε αυτές βάσεις. Υπάρχει η δυνατότητα ο χρήστης να είναι εκτός από ανθρώπινος και υπολογιστικός, οπότε και πρέπει να διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη. Για την εκπαίδευση του Υπολογιστικού χρήστη εφαρμόζονται οι τεχνικές Ενισχυτικής Μάθησης (Reinforcement Learning). Η Ενισχυτική Μάθηση αποτελεί μια εξειδικευμένη μορφή της Τεχνητής Νοημοσύνης. Αυτού του είδους η τεχνική εκπαίδευσης παρουσιάζει πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ως προς τη δομή της. Ουσιαστικά, μιμείται την ανθρώπινη συμπεριφορά εκπαίδευσης με τη χρήση κάποιας επιβράβευσης ή τιμωρίας. Για την εκπαίδευση του Υπολογιστικού παίχτη τo Unreal RL Game χρησιμοποιεί έναν πράκτορα μάθησης ο οποίος εφαρμόζει τις τεχνικές της Ενισχυτικής Μάθησης. Ειδικότερα εφαρμόζει τη μέθοδο χρονικών διαφορών με ίχνη καταλληλότητας TD(λ), με τη χρήση του αλγορίθμου On-Line TD(λ). Το Unreal RL Game διαφοροποιείται από το RL Graph Game ως προς τη διαδραστικότητα που παρέχει και μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο τόσο για εκπαιδευτικούς όσο και για πειραματικούς σκοπούς (π.χ. οι βέλτιστες ρυθμίσεις των παραμέτρων του πράκτορα).
Appears in Collections:ΠΛΣ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Γαλάζιος_Κωνσταντίνος_2016_Παιχνίδια_Στρατηγικής_με_πλοήγηση_σε_χάρτες_ΠΛΣΔ_ΕΑΠ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής5.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.