Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32688
Title: ΦΥΣΙΚΟΧΗΜΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΩΝ ΧΡΩΣΤΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.
Authors: ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: ΚΟΛΙΑΔΗΜΑ, ΑΘΑΝΑΣΙΑ, Δρ.
Keywords: Φυσικοχημικές μέθοδοι;physicochemical methods;χρωστικές;pigments;ακτίνες Χ;X rays;υπεριώδης φωτογραφία;ultraviolet photography;υπέρυθρη φωτογραφία;infrared photography;ερευνητική εργασία;project;σχέδιο μαθήματος;lesson plan
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η μελέτη αυτή έγινε με σκοπό τη συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τις κυριότερες φυσικοχημικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται για τη μελέτη των έργων ζωγραφικής τέχνης. Η διαγνωστική των έργων τέχνης συνίσταται στην εφαρμογή ειδικών επιστημονικών τεχνικών με σκοπό την ταυτοποίηση και τον προσδιορισμό της χημικής σύστασης των υλικών και της τεχνικής κατασκευής του αντικειμένου. Επιπλέον, μπορεί να μας δώσει πληροφορίες για τη φύση και την έκταση των φθορών και των αλλοιώσεων του έργου. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί η διαγνωστική χωρίζονται σε «καταστρεπτικές» και « μη καταστρεπτικές» ανάλογα με το αν απαιτείται ή όχι η λήψη μικροδείγματος από το εξεταζόμενο δείγμα. Στην πρώτη κατηγορία ανήκει η φασματοσκοπία υπερύθρου με μετασχηματισμούς Fourier (FTIR), η μικροφασματοσκοπία φθορισμού υπεριώδους και οι μέθοδοι με ακτίνες Χ, όπως η ηλεκτρονική μικροανάλυση, ο μικροφθορισμός ακτίνων Χ (XRF) και η SEM -EDS μικροανάλυση. Οι τεχνικές αυτές οδηγούν στη γνώση της φύσης και της χημικής σύστασης των υλικών κατασκευής. Οι «μη καταστρεπτικές» παρέχουν πληροφορίες που αφορούν την τεχνική κατασκευής, τη φθορά των υλικών, καθώς και τις μεταγενέστερες επεμβάσεις. Πρόκειται για τις φωτογραφικές τεχνικές στο υπεριώδες, το ορατό και το υπέρυθρο τμήμα του φάσματος, αλλά και την ακτινογραφία και την υπέρυθρη ανακλαστογραφία (IRR). Παράλληλα, με την παρούσα εργασία επιχειρείται μια οργανωμένη διδακτική παρέμβαση στην τάξη με την αξιοποίηση της εικαστικής τέχνης ως εργαλείο κατανόησης εννοιών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι βασικές συνιστώσες της παρέμβασης αυτής είναι: δράση, ερωτήσεις και διδακτικές ενέργειες και έχουν ως στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές, καλύτερα, τις έννοιες και τα φαινόμενα και να τα προσεγγίσουν καλλιεργώντας τη δημιουργική και κριτική σκέψη.
Appears in Collections:ΚΦΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kfe_Sakellariou Eleni_de.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.03 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.