Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32668
Title: ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ
Authors: ΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Advisor: ΒΙΤΟΥΛΑΔΙΤΗ, ΟΥΡΑΝΙΑ
Keywords: Τουρισμός;Tourism;Γαστρονομία;Gastronomy;Γαστρονομικός Προορισμός;Gastronomic Destinations
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό παράγοντα της ελληνικής οικονομίας. Ο γαστρονομικός τουρισμός είναι μια εναλλακτική μορφή τουρισμού που σκοπό έχει την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, καθώς και την βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Ο γαστρονομικός τουρισμός μπορεί να πραγματοποιηθεί όλες τις εποχές του έτους και το γεγονός αυτό συνεισφέρει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, επομένως στην αύξηση των κερδών των επιχειρήσεων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εντοπίσει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός γαστρονομικoύ προορισμού. Να προσδιορίσει τις δραστηριότητες που επιλέγουν οι τουρίστες όταν επισκέπτονται την Ελλάδα ως ταξιδιωτικό προορισμό. Να διερευνήσει εάν και πόσο έχει αναπτυχθεί ο γαστρονομικός τουρισμός στην Ελλάδα και πόσο σημαντικός παράγοντας θεωρείται η γαστρονομία έτσι ώστε να επιλεχθεί ένας τουριστικός προορισμός. Είναι μικρό το ποσοστό των τουριστών που έχουν επισκεφθεί έναν τουριστικό προορισμό λόγω της γαστρονομικής του παράδοσης και οι προορισμοί που έχουν επιλεχθεί είναι κυρίως η Κρήτη, η Νάξος και το Πήλιο. Οι γαστρονομικοί προορισμοί στο εξωτερικό προτιμώνται σπάνια από τους Έλληνες, παραταύτα οι δημοφιλέστεροι προορισμοί στο εξωτερικό είναι η Γαλλία και η Ισπανία. Οι τουρίστες, που επισκέφτηκαν έναν γαστρονομικό προορισμό στο εξωτερικό, το συνδύασαν με επισκέψεις σε αξιοθέατα και επαγγελματικές δραστηριότητες. Οι τουρίστες κατά την διάρκεια του γαστρονομικού τους ταξιδίου στο εξωτερικό αγόρασαν τοπικά προϊόντα και επισκέφθηκαν μουσεία και εκθεσιακούς χώρους σχετικά με την γαστρονομία. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων πιστεύει πως η γαστρονομία αναβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία. Οι λόγοι που οι τουρίστες δεν έχουν επισκεφθεί έναν γαστρονομικό προορισμό είναι κυρίως λόγω έλλειψης πληροφόρησης και στη συνέχεια επειδή πιστεύουν πως η γαστρονομία δεν αποτελεί λόγο ταξιδίου, ακόμη ένα ποσοστό δεν διαθέτει χρόνο για γαστρονομικό ταξίδι και για ένα άλλο ποσοστό τουριστών δεν περιλαμβάνεται στα ενδιαφέροντα τους. Τέλος η πλειοψηφία των τουριστών επιλέγει να ενημερωθεί από το διαδίκτυο, φίλους, συγγενείς για τον τουριστικό προορισμό που θα επιλέξει και σε μικρότερο βαθμό από περιοδικά και εφημερίδες.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KOLIOPOULOU FINAL_03102016 (1) (1).pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας3.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.