Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32662
Title: Η επικοινωνιακή στρατηγική των πολιτιστικών συλλόγων Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής
Authors: ΣΤΑΜΕΛΟΥ, ΦΩΤΕΙΝΗ
Keywords: παραδοσιακή μουσική;επικοινωνιακή στρατηγική
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Είναι πολύ σημαντικό σε μια περίοδο έντονης αβεβαιότητας, με το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης να επηρεάζει την καθημερινότητα των ανθρώπων σε κάθε σημείο του πλανήτη, οι Έλληνες να διατηρήσουν την ταυτότητά τους. Σημαίνοντα ρόλο στη συνειδητοποίηση του δεσμού της κοινωνίας με το παρελθόν και τη συνέχειά της μέσα στον τόπο και τον χρόνο διαδραματίζει ο λαϊκός πολιτισμός και , κυρίως, μια πολύ σημαντική πτυχή του, αυτή της παραδοσιακής μουσικής. Η παραδοσιακή μουσική διασώζεται και κληροδοτείται στις επερχόμενες γενεές μέσα από τη δράση των πολιτιστικών συλλόγων που κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάδειξη της σημασίας της παραδοσιακής μουσικής και , κυριότερα, στην επικοινωνιακή στρατηγική που υιοθετούν οι σύλλογοι στην προσπάθειά τους να «επικοινωνήσουν» τα παραδοσιακά ακούσματα στο κοινό. Στο πρώτο μέρος γίνεται αναφορά στον ιδιαίτερο χαρακτήρα, στις μορφές της παραδοσιακής μουσικής και στη σημερινή πραγματικότητα στον χώρο της παραδοσιακής μουσικής. Επίσης, επισημαίνεται ο ρόλος των πολιτιστικών συλλόγων παραδοσιακής μουσικής, ο σκοπός και οι δράσεις τους. Στο δεύτερο μέρος αναλύεται η επικοινωνιακή στρατηγική των πολιτιστικών συλλόγων, τα μέσα και οι μηχανισμοί ευαισθητοποίησης και συμμετοχής του κοινού και η σημασία της ψηφιακής τεχνολογίας για την επικοινωνία των νέων ανθρώπων με τον πολιτισμό σήμερα. Στο τρίτο μέρος γίνεται αναφορά της επικοινωνίας της παραδοσιακής μουσικής με το κοινό· σε αυτό παρατίθεται έρευνα για την απήχηση της παραδοσιακής μουσικής στο πολύ νεανικό κοινό. Στο τέταρτο μέρος παρουσιάζεται η επικοινωνιακή στρατηγική δύο πολιτιστικών συλλόγων παραδοσιακής μουσικής-‘τ’ Αλωνάκι’ στη Χαλκίδα και οι ‘Παραδοσιακοί Δρόμοι’ στην Αθήνα-καθώς και μια συγκριτική θεώρηση της επικοινωνιακής στρατηγικής των δύο παραπάνω πολιτιστικών συλλόγων.Τέλος, παρουσιάζονται τα γενικά συμπεράσματα από την απήχηση της παραδοσιακής μουσικής στο κοινό και τις δυνατότητες βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών των πολιτιστικών συλλόγων προς το κοινό, μέσα από μια προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης της επικοινωνιακής στρατηγικής τους.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stamelou diplomatiki final e (1).pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.33 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.