Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32650
Title: Ανίχνευση και Ανάλυση των παραγόντων που συμβάλλουν στην Επαγγελματική Εξουθένωση των Εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα Σερρών
Authors: ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΔΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Advisor: Καραβασίλης, Δρ Ιωάννης
Keywords: επαγγελματική εξουθένωση;επαγγελματική ικανοποίηση;παράγοντες επαγγελματικής εξουθένωσης;εκπαιδευτικοί;burnout;job satisfaction;burnout agents;teachers
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Αν και η επαγγελματική εξουθένωση δεν θεωρείται ψυχική ασθένεια, είναι ένα φαινόμενο που μπορεί να επηρεάζει άμεσα τη ζωή των εργαζόμενων και κυρίως των εκπαιδευτικών οι οποίοι ασκούν ένα επάγγελμα με επίκεντρο τον άνθρωπο. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι είναι αδύνατον να επιτευχθούν οι στόχοι του εκπαιδευτικού οργανισμού αν δεν υπάρχει επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών σε επίπεδο τόσο υλικών όσο και ψυχοσυναισθηματικών αναγκών. Για όλους τους παραπάνω λόγους έχουν διεξαχθεί πολλές εμπειρικές έρευνες παγκόσμια αλλά και στον Ελλαδικό χώρο που διερευνούν το εν λόγω σύνδρομο. Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας που διεξήχθη το Σχολικό Έτος 2015-2016 είναι να ανιχνεύσει και να αναλύσει τους παράγοντες που συμβάλλουν στην επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) της Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) Σερρών μέσα στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα. Η έρευνά μας αποτελείται από δύο μέρη. Το θεωρητικό πλαίσιο και την εμπειρική διερεύνηση. Μέσα στα πλαίσια της θεωρητικής προσέγγισης γίνεται η αποσαφήνιση της έννοιας της επαγγελματικής εξουθένωσης γενικότερα αλλά και ειδικότερα των εκπαιδευτικών και αναλύονται και ανιχνεύονται οι παράγοντες που τη δημιουργούν. Επίσης, παρατίθενται έρευνες από τον Διεθνή και τον Ελλαδικό χώρο. Ακολουθεί το εμπειρικό μέρος με τη χρήση του ερωτηματολογίου ως εργαλείου συλλογής δεδομένων. Τέλος, παρατίθεται η στατιστική επεξεργασία και η ανάλυση των δεδομένων μέσα από το λογισμικό των λογιστικών φύλλων του Microsoft Excel. Μέσα από την στατιστική επεξεργασία και την ανάλυση των δεδομένων συμπεραίνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος επέλεξαν ενσυνείδητα το επάγγελμά τους, ενώ τους εμποδίζει στην εργασία τους η γραφειοκρατία, τα οργανωτικά προβλήματα και οι αυξημένες υποχρεώσεις. Ιδιαίτερη απογοήτευση αισθάνονται από την αντιμετώπιση της τοπικής κοινωνίας, αλλά και την άρνηση των μαθητών για μάθηση, την έλλειψη επιμόρφωσης και συνεργασίας με τους συναδέλφούς τους και οι μειωμένες οικονομικές τους απολαβές. Τέλος, ένα αρκετά υψηλό ποσοστό του δείγματος θα ήθελε να αλλάξει τις συνθήκες στο σχολείο που εργάζεται.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
anagnostidis_ekpde_study in education.pdfΟλη η διπλωματική1.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.