Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32631
Title: Η επίδραση των φορέων κοινωνικοποίησης και εκπαίδευσης στη διαμόρφωση έμφυλων στερεοτύπων: Η περίπτωση του Δ.Ι.Ε.Κ. Αργοστολίου
Authors: ΓΙΑΝΝΑΚΗ, ΤΑΣΟΥΛΑ
Advisor: Βαϊκούση, Δανάη
Keywords: στερεότυπα, φύλα, ρόλοι, οικογένεια, εκπαίδευση, εργασία, φορείς κοινωνικοποίησης, διαμόρφωση, αναπαραγωγή;stereotypes, sex, roles, family, education, work, socialization institutions, configuration, reproduction
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Οι φορείς κοινωνικοποίησης επιδρούν καθοριστικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ατόμου καθώς και στην αναπαραγωγή αντιλήψεων και στερεοτύπων, όπως για παράδειγμα, των έμφυλων στερεοτύπων. Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις απόψεις των εκπαιδευομένων του Δημόσιου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) Αργοστολίου σχετικά με το ρόλο του άνδρα και της γυναίκας στην οικογένεια, τις σπουδές, την εργασία. Παράλληλα, διερευνά την επίδραση της οικογένειας, του σχολείου, των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) και του φιλικού περιβάλλοντος στη διαμόρφωση και αναπαραγωγή των συγκεκριμένων απόψεων και μελετά το βαθμό αυτής της αναπαραγωγής στο χώρο του Δ.Ι.Ε.Κ. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν για τη συλλογή των δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο και η ημιδομημένη συνέντευξη για τους εκπαιδευόμενους και τις εκπαιδευόμενες του πρώτου εξαμήνου του Δ.Ι.Ε.Κ. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τόσο οι εκπαιδευόμενοι όσο και οι εκπαιδευόμενες διατηρούν στερεότυπα σε σχέση με το ρόλο των φύλων περισσότερο στην οικογένεια και την εργασία και λιγότερο στις σπουδές. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι οι φορείς κοινωνικοποίησης κι εκπαίδευσης έχουν επιδράσει στην προβολή αυτών των στερεοτύπων και εν μέρει στην αναπαραγωγή τους ενώ φαινόμενα έμφυλων διακρίσεων δε σημειώνονται στο χώρο του Δ.Ι.Ε.Κ. Αργοστολίου.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ_ΤΑΣΟΥΛΑ ΓΙΑΝΝΑΚΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.