Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32628
Title: Η επικοινωνιακή στρατηγική μουσείων και η ανάδειξη πόλεων σε ταξιδιωτικό και τουριστικό προορισμό: η μελέτη περίπτωσης του Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης και της πόλης της Θεσσαλονίκης
Authors: ΓΙΑΝΝΙΔΗΣ, ΑΡΗΣ
Advisor: Κεντερελίδου , Κλειώ, Ε.ΔΙ.Π.
Keywords: Πολιτιστικοί οργανισμοί;μουσεια;Επικοινωνιακή στρατηγική;Εβραϊκά Μουσεία
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Ο πολιτισμός αποτελεί το θεμέλιο πάνω στο οποίο οι κοινωνίες οικοδομούν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους. Είναι ένας τρόπος ζωής ο οποίος εκφράζει συγκεκριμένες αξίες όχι μόνο στις τέχνες και την παιδεία αλλά και στην καθημερινότητα των ατόμων που αποτελούν την κοινωνία. Ένας πολιτισμός δεν έχει αποκλειστικά τοπικό χαρακτήρα. Μπορεί να συνδέεται γεωγραφικά, αλλά και με άλλα κοινωνικά κριτήρια που του δίνουν ταυτότητα όπως, η φυλή, η εθνικότητα, η θρησκεία, η γλώσσα, ή κάποιος άλλος παράγοντας κοινωνικής συνοχής. Οι πολιτιστικοί οργανισμοί, ως φορείς πολιτισμού, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη, την ανάδειξη και την διάδοση των πολιτιστικών αξιών. Οι σύγχρονοι πολιτιστικοί οργανισμοί για να εξασφαλίσουν την βιωσιμότητά τους σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον προσπαθούν να μην περιορίζουν τις δραστηριότητες τους μόνο στην έκθεση και προβολή των μουσειακών αντικειμένων, αλλά αναπτύσσουν καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα και νέες στρατηγικές προβολής και επικοινωνίας με στόχο να προσεγγίσουν ένα διευρυμένο κοινό προσφέροντας εκπαίδευση και ψυχαγωγία. Ο κάθε σύγχρονος πολιτιστικός οργανισμός, στο πλαίσιο επίτευξης της επικοινωνιακής στρατηγικής και προβολής, επιλέγει να προβάλλει εκείνα τα μηνύματα που θεωρεί πιθανότερο να έχουν απήχηση στο κοινό που θέλει να προσεγγίσει. Τα τελευταία χρόνια είναι έντονη η ανάγκη αναζήτησης νέων προτύπων τουριστικής ανάπτυξης με συνέπεια να κάνουν την εμφάνισή τους εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Μια από τις σημαντικότερες από αυτές είναι ο πολιτιστικός τουρισμός, ο οποίος περιλαμβάνει δραστηριότητες που σχετίζονται με την προβολή και την ανάδειξη του πολιτιστικού κεφαλαίου. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την σημασία της επικοινωνιακής στρατηγικής των πολιτιστικών οργανισμών και κατά πόσο ένα μουσείο μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της πολιτιστικής προβολής και στην ανάδειξη μιας πόλης σε ταξιδιωτικό και τουριστικό προορισμό.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΕΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (1).pdf1.18 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.