Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32626
Title: Η αξιοποίηση του κοινωνικού δικτύου Facebook στην επαγγελματική κατάρτιση: Απόψεις των εκπαιδευόμενων στα ΔΙΕΚ του Ν. Ηρακλείου
Authors: ΚΟΥΝΟΥΠΑΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Advisor: Βορβυλάς, Γεωργιος
Keywords: Facebook, Κοινωνικά Δίκτυα, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, ΙΕΚ, Επικοινωνία, Επαγγελματική Δικτύωση, Συνεργασία, Εκπαιδευτικό Υλικό, Κοννεκτιβισμός, Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, TΠΕ, Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Πλήθος από πρόσφατες μελέτες προσπαθούν να διερευνήσουν την δυνατότητα ενσωμάτωσης των κοινωνικών δικτύων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι περισσότερες έρευνες επικεντρώνονται στο πως θα μπορούσαν οι φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλεία μάθησης (Duncan, 2013). Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις των καταρτιζόμενων των ΔΙΕΚ του Ν. Ηρακλείου ως προς την αξιοποίηση του κοινωνικού δικτύου Facebook στην επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση. Σκοπός της μεταπτυχιακής εργασίας είναι η ανάδειξη των κυριότερων λόγων συμμετοχή των καταρτιζόμενων σε ομάδες (Groups) στο Facebook κατά την διάρκεια της φοίτησης τους στα ΙΕΚ. Επιπλέον η διερεύνηση των τροπών αξιοποίησης του Facebook στο περιβάλλον της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Επίσης στην έρευνα αυτή επιζητείται ο εμπλουτισμός της προϋπάρχουσας γνώσης ως προς τα οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή του Facebook στην εκπαίδευση ώστε να συμβάλουμε στην κάλυψη του κενού που υπάρχει στη βιβλιογραφία ως προς την αξιοποίηση του στο πλαίσιο της επαγγελματικής κατάρτιση (ΔΙΕΚ). Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ποσοτική και ως εργαλείο συλλογής δεδομένων επιλέχτηκε το ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι καταρτιζόμενοι των ΔΙΕΚ συμμετέχουν σε ομάδες (Groups) στο Facebook για να επικοινωνήσουν με τους συμμαθητές τους αλλά και για ενημερωθούν τόσο σε εκπαιδευτικά όσο και σε επαγγελματικής δικτύωσης ζητήματα. Επίσης εμφανίζεται στις απόψεις τους η ποικιλότητα ως προς τους τρόπους αξιοποίησης του Facebook. Εμφανίζονται τρόποι που στοχεύουν στην ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων, της βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της σύνδεσης με την αγορά εργασίας. Τα οφέλη τα οποία προκύπτουν από την αξιοποίηση του Facebook στο πλαίσιο των ΔΙΕΚ συνδέονται με τις ατομικές δεξιότητες των καταρτιζόμενων καθώς και θέματα που διέπουν το εκπαιδευτικό πλαίσιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Ωστόσο, η αξιοποίηση του Facebook σχετίζεται άμεσα με την διαφορετικότητα των ομάδων προσανατολισμού στα ΔΙΕΚ και εμφανίζεται με την ύπαρξη ομάδων που το υιοθετούν πλήρως και άλλων που απλά αδιαφορούν.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΟΥΝΟΥΠΑΣ_ΝΙΚΟΣ.pdf'Περίληψη','Κεφάλαιο 1ο Facebook και Εκπαίδευση','Κεφάλαιο 2ο Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης','Κεφάλαιο 3ο Περιγραφή της ερευνητικής μεθοδολογίας','Κεφάλαιο 4ο Αποτελέσματα της Έρευνας','Κεφάλαιο 5ο Συμπεράσματα & Συζήτηση','Βιβλιογραφία','Παραρτήματα'1.88 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.