Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32598
Title: Η χρήση του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου στην Αεροπορική Βιομηχανία. Μελέτη Περίπτωσης Ελληνικής Αεροπορικής Αγοράς.
Authors: ΤΖΑΡΤΖΑΝΗ, ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Advisor: Πανηγυράκης, Γεώργιος
Keywords: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ;AIR TICKET
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η δημιουργία και η ανάπτυξη του φαινόμενου της μετακίνησης μέσω αέρα προκάλεσε μια ριζική και έντονη αλλαγή στη ζωή των ανθρώπων, δίνοντας ώθηση στην αύξηση και τη βελτίωση της τουριστικής δραστηριότητας. Έτσι, στην εποχή της ευρείας χρήσης του διαδικτύου, εξελίσσονται νέα προϊόντα τα οποία απλουστεύουν την ζωή μας και αναδεικνύουν μια ποικιλία ηλεκτρονικών υπηρεσιών γνωστή σε όλους ως e-service. Παράδειγμα των υπηρεσιών αυτών, είναι τα ηλεκτρονικά εισιτήρια η αλλιώς e-tickets τα οποία χρησιμοποιούνται σε διάφορους τομείς της ζωής μας. Τα e-tickets, είναι από τις σημαντικότερες εξελίξεις στον τομέα της ταξιδιωτικής αυτοματοποίησης, διευκολύνουν την αγορά σε χρόνο και χώρο που προτιμά ο πελάτης, αναπτύσσουν καινούργια συστήματα διανομής και μειώνουν το κόστος των εταιρειών από την έκδοση χαρτικών σε ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι μία ψηφιοποιημένη μορφή ενός έντυπου εισιτηρίου που έχει την δυνατότητα να εμφανίζεται σε πλήθος σημείων, επεξεργασίας δεδομένων της κράτησης. Η παρούσα εργασία κατόπιν μελέτης της ξένης και ελληνικής βιβλιογραφίας κατέγραψε την φιλοσοφία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και την χρήση του στην αεροπορική βιομηχανία καθώς επίσης έγινε και μια προσπάθεια αποτύπωσης στοιχείων της ελληνικής αεροπορικής αγοράς. Βασικός σκοπός της έρευνας, είναι η μελέτη σχετικά με την επίδραση του e-tickets στην αεροπορική βιομηχανία μελετώντας τις τάσεις των επιβατών ως προς το αεροπορικό ηλεκτρονικό εισιτήριο καθώς και το ρόλο των αεροπορικών εταιρειών και ταξιδιωτικών γραφείων. Πιο συγκεκριμένα, ως μελέτη περίπτωσης, επιλέχθηκαν οι δημοφιλέστερες ελληνικές εταιρείες οι οποίες αντιπροσωπεύουν την Ελληνική αεροπορική βιομηχανία και εξυπηρετούνε το κοινό στο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Η έρευνα εντόπισε τα οφέλη που έχουν οι εταιρείες και εξέτασε τον ανταγωνισμό που υπάρχει τόσο στις αεροπορικές εταιρείες τόσο και στα ταξιδιωτικά γραφεία. Επιπλέον, διενεργήθηκε πρωτογενή έρευνα προς τους ταξιδιώτες με κύριο στόχο να ερευνηθεί η επίδραση που εμφανίζει η χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αεροπορικές επιβατικές μεταφορές στην Ελλάδα, όχι μόνο από την πλευρά της προσφοράς αλλά και από την πλευρά της ζήτησης (επιβάτες) με ερευνώμενο πληθυσμό 150 ταξιδιωτών στο νομό Θεσσαλονίκης. Η έρευνα εντόπισε υψηλή ζήτηση για την χρήση του ηλεκτρονικού αεροπορικού εισιτηρίου, ενώ παράλληλα καταγράφηκε η αντίληψη των ταξιδιωτών σχετικά με το εισιτήριο, το προφίλ των ταξιδιωτών αλλά και οι παράγοντες που επηρεάζουν τους καταναλωτές κατά την επιλογή του ηλεκτρονικού αεροπορικού εισιτηρίου. Η εξαγωγή και η επεξεργασία της έρευνας προς τους ταξιδιώτες πραγματοποιήθηκε με τη δημιουργία σχετικού ερωτηματολογίου, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκε έρευνα μέσω προσωπικής συνέντευξης με ερωτηματολόγιο προς τις εταιρείες. Συμπερασματικά, τόσο η προσπάθεια καταγραφής των δευτερογενών στοιχείων όσο και η εκπόνηση της πρωτογενούς έρευνας κρίνονται ως επιτυχημένες, καθότι τα αποτελέσματα τους συμπίπτουν, προσφέροντας χρήσιμα εφόδια σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, ενώ από την επεξεργασία τους ανέκυψαν νεότερες ερευνητικές προκλήσεις.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Τζαρτζάνη Χρύσα.pdfΔιπλωματική Εργασία 2.24 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.