Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32595
Title: ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΩΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Authors: ΜΠΙΝΙΩΡΗ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
Advisor: ΒΕΡΓΙΔΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Keywords: ΜΟΥΣΕΙΑ;ΜΟΥΣΕΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ;ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ;ΑΤΥΠΗ ΜΑΘΗΣΗ;MUSEUM EDUCATION;ADULT EDUCATION;NON-FORMAL;INFORMAL ADULT LEARNING
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Τις τελευταίες ουσιαστικά τρεις δεκαετίες, θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ότι ζήσαμε στην Ελλάδα, μια «άνοιξη των μουσείων». Στην πραγματικότητα, πραγματοποιήθηκε μία έμπρακτη αλλαγή, αφενός, στην φιλοσοφία του μουσείου και, αφετέρου, στην προσπάθειά του για να επαναπροσδιοριστεί τόσο ο κοινωνικός όσο και εκπαιδευτικός του ρόλος. Πλέον, τα μουσεία χρησιμοποιούν πολυποίκιλα μέσα επικοινωνίας, προκειμένου να αναπτύξουν ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που απευθύνεται σε όλες τις κοινωνικές ομάδες και όχι μόνο σε ειδικούς και παράλληλα εκλεκτούς επισκέπτες. Στο πλαίσιο, που μόλις αναφερθήκαμε στην αρχή δόθηκε μεγάλη έμφαση στην υποδοχή σχολικών ομάδων, μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παράλληλα αναζητήθηκαν τρόποι προσέγγισης καθώς και τρόποι προετοιμασίας και για το ενήλικο κοινό. Πολύ δε περισσότερο, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η μουσειακή εκπαίδευση αποτελεί πεδίο επιστημονικής σκέψης, απασχολώντας συγχρόνως τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους εργαζόμενους σε μουσεία. Η παρούσα εργασία, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις εξελίξεις και συγχρόνως τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, επιχειρεί να αναδείξει το ρόλο που διακατέχει το μουσείο στην εκπαίδευση ενηλίκων. Σκοπός της είναι να φωτίσει περισσότερο τις δυνατότητες του σύγχρονου Μουσείου ως περιβάλλοντος μάθησης για ενήλικες, καθώς και να αναδείξει χαρακτηριστικά της μάθησης εντός του Μουσείου, ενδεχομένως συγκλίνοντα με τα χαρακτηριστικά μάθησης των ενήλικων εκπαιδευόμενων. Μέσα από την έρευνα, στην οποία στηρίζεται η διπλωματική εργασία, αναμένεται να προκύψουν στοιχεία, αφενός, για την εκπαιδευτική και, αφετέρου, για την επικοινωνιακή πολιτική των μουσείων, ενώ συγχρόνως θα αναδειχθεί ο σημαντικός ρόλος που κατέχει το μουσείο στην κοινωνία. Για την επίτευξη των προαναφερόμενων στόχων επιλέχθηκε η ποιοτική προσέγγιση. Η έρευνα διενεργήθηκε σε τρία Μουσεία στην Αθήνα, ενώ πραγματοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις σε επισκέπτες των μουσείων που έχουν παρακολουθήσει εκπαιδευτικά προγράμματα, οργανωμένα από τα μουσεία. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν αδυναμίες στη διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για ενήλικες αλλά, συγχρόνως, φάνηκε η θετική διάθεση των ενηλίκων επισκεπτών για περισσότερα και καλύτερα εκπαιδευτικά προγράμματα. Συμπερασματικά, τα συγκεκριμένα τρία μουσεία ενδιαφέρονται για το ενήλικο κοινό, διοργανώνοντας εκπαιδευτικά προγράμματα και, παράλληλα, έχουν πρόθεση να εξελιχθούν.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΠΙΝΙΩΡΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παραρτήματα1.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.