Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32580
Title: Η ΓΡΑΠΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: Η ΘΕ ΕΚΠ 65 ΤΟΥ ΕΑΠ
Authors: ΚΟΜΠΟΘΕΚΡΑ-ΚΟΤΣΟΡΟΥ, ΝΙΚΟΛΕΤΑ
Advisor: ΜΑΝΟΥΣΟΥ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Keywords: Γραπτή επικοινωνία;written communication;διαδικτυακοί τόποι συζήτησης;asynchronous online discussion sites;εξ αποστάσεως τριτοβάθμια εκπαίδευση;distance higher education
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Το φαινόμενο της επικοινωνίας του Καθηγητή-Συμβούλου με τους φοιτητές στα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες που αποβαίνει καταλυτικός για την πορεία των σπουδών των φοιτητών. Πιο συγκεκριμένα, η γραπτή επικοινωνία θεωρείται ότι συμβάλλει θετικά όχι μόνο στην απόκτηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων αλλά και στην ψυχολογική υποστήριξη των σπουδαστών. Η παρούσα εργασία παρουσίασε τα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά της γραπτής επικοινωνίας μεταξύ του ΚΣ και των φοιτητών στο πλαίσιο του εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού προγράμματος του ΕΑΠ «Σπουδές στην Εκπαίδευση» και πιο συγκεκριμένα στην Θ.Ε. ΕΚΠ 65 και τη συμβολή της στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην υποστήριξη των φοιτητών. Επιπλέον, διερευνήθηκαν οι προδιαγραφές της γραπτής επικοινωνίας μέσα από ασύγχρονους διαδικτυακούς τόπους συζήτησης (fora). Στο θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας, που στηρίχθηκε στη έρευνα της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας καθώς και στη μελέτη των tutorials πανεπιστημίων ΑεξΑΕ, φάνηκε ο σπουδαίος ρόλος της γραπτής επικοινωνίας και βοήθησε ώστε να καθοριστούν οι άξονες και τα χαρακτηριστικά της που διερευνήθηκαν στην εμπειρική έρευνα. Οι κυριότεροι παράμετροι ήταν: οι λόγοι, η συχνότητα και το ύφος των μηνυμάτων, οι προϋποθέσεις και η σημασία της γραπτής επικοινωνίας, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της καθώς και ο σύνθετος ρόλος του ΚΣ. Η έρευνα ήταν ποιοτική, καθώς η ανάλυση και η μελέτη των δεδομένων της έρευνας έγινε με ποιοτική προσέγγιση για να εξεταστούν οι αντιλήψεις, οι στάσεις και τα συναισθήματα των ΚΣ και των φοιτητών. Πιο συγκεκριμένα, η εμπειρική έρευνα αφορούσε στην εξέταση και στη μελέτη περίπτωσης του forum της ΕΚΠ 65, της ομάδας εστίασης ενός τμήματος της Θ.Ε. και της συνέντευξης με το Συντονιστή της. Διαπιστώθηκε ότι οι φοιτητές της ΕΚΠ 65 επικοινωνούν γραπτά κυρίως με e-mail και λιγότερο συχνά μέσω του forum. Η επικοινωνία τους είναι συνεπής χρονικά, συγκεκριμένη και αναλυτική, ενώ εστιάζεται σε απορίες των φοιτητών. Η συμβολή της αποδείχθηκε σημαντική, θετική, πολύπλευρη και καθοριστική για την επιτυχημένη ολοκλήρωση των σπουδών. Εξίσου σημαντική φάνηκε και η συμβολή της γραπτής επικοινωνίας μέσω του forum, του οποίου όμως οι προδιαγραφές, έτσι όπως καταγράφηκαν από την έρευνα, δεν έχουν ακόμα αξιοποιηθεί κατάλληλα, καθώς η συμμετοχή των φοιτητών εκεί είναι μικρή. Τέλος, διατυπώθηκαν προτάσεις για την αποτελεσματικότερη συμβολή της γραπτής επικοινωνίας στη δημιουργία κατάλληλου κλίματος ανάμεσα σε ΚΣ και σπουδαστές, εστιάζοντας κυρίως στον καθοριστικό ρόλο του ΚΣ και στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των φοιτητών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KOMPOTHEKRA NIKOLETA.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.