Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32569
Title: ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ-ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΤΟΥ ΕΑΠ
Authors: ΤΣΙΡΙΓΩΤΗ, ΙΩΑΝΝΑ
Advisor: Σπανακά, Αδαμαντία, Δρ.
Keywords: Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση;Distance Learning;Καθηγητής-Σύμβουλος;Professor-Counsellor;Γραπτές Εργασίες;Written Assignments;Τελικές Εξετάσεις;Final Exams;Ανατροφοδότηση;Feedback;Άγχος;Stress
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα έρευνα εξετάζει το άγχος που πιθανόν δημιουργείται σε Καθηγητές-Συμβούλους (Κ.Σ.) που διδάσκουν από απόσταση, ιδιαίτερα στην περίπτωση που διδάσκουν στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκει να εντοπίσει τις πιθανές πηγές άγχους των Καθηγητών-Συμβούλων στην περίπτωση ανατροφοδότησης και αξιολόγησης των γραπτών εργασιών των φοιτητών τους και να εξετάσει τρόπους υποστήριξης του διδακτικού ρόλου τους, προς αποφυγή αγχογόνων καταστάσεων. Επελέγη η ποιοτική μέθοδος διερεύνησης, με μέσο την ημιδομημένη συνέντευξη. Συμμετείχε μια ομάδα Καθηγητών-Συμβούλων του συγκεκριμένου προγράμματος –που διδάσκουν σε διαφορετικές Θεματικές Ενότητες– και διαφέρουν ως προς την ηλικία, την εμπειρία, το φύλο, την εκπαίδευση. Μέσω των απόψεων, εμπειριών και βιωμάτων τους εξήχθη το συμπέρασμα ότι η διαδικασία αξιολόγησης των φοιτητών δημιουργεί άγχος στους Καθηγητές-Συμβούλους. Στα γεννεσιουργά αίτια του άγχους, που σχετίζονται με τις γραπτές εργασίες, συγκαταλέγονται οι ασάφειες στα θέματα αυτών, η ανάγκη δίκαιης διόρθωσης, η ανατροφοδότηση – που πρέπει να διδάσκει εξατομικευμένα τους φοιτητές, η εποικοδομητική καθοδήγηση και εμψύχωση των φοιτητών, τα περιορισμένα χρονικά περιθώρια, η πιθανότητα απογοήτευσης των φοιτητών και απομάκρυνσής τους από τις σπουδές. Στους παράγοντες που τους βοηθούν να αντιμετωπίσουν το άγχος είναι, απερίφραστα, η πείρα, η αγαστή συνεργασία με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό και φυσικά το Συντονιστή, η ύπαρξη σαφών κριτηρίων στην αξιολόγηση, η επιμόρφωση και μετεκπαίδευση. Επιπλέον, εντοπίζονται κάποιες αστοχίες στη λειτουργία του ΕΑΠ, που δεν διευκολύνουν το έργο τους, όπως η οργάνωση του ηλεκτρονικού χώρου εκπαιδευτικής διαδικασίας (Study) και της Βιβλιοθήκης και η ελλιπής αξιοποίηση της αξιολόγησής τους από τους φοιτητές. Τέλος, σχετικά με τις τελικές εξετάσεις, καταγράφεται ότι τους απασχολεί η επίδοση των φοιτητών και η απόδοσή τους κατά το αναμενόμενο. Η έρευνα επιδιώκει – φωτίζοντας το άγχος των Καθηγητών-Συμβούλων – να βοηθήσει στη βελτίωση της απόδοσής τους και της ποιότητας ζωής τους. Επίσης, θα μπορούσε ίσως να βοηθήσει στην καλύτερη οργάνωση των δομών του ΕΑΠ και στη δημιουργία καλύτερων συνθηκών εργασίας για τους Καθηγητές-Συμβούλους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Τσιριγώτη Ιωάννα - ΔΕ = ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ-ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΤΟΥ ΕΑΠ (2016).pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, με ενσωματωμένα τα Παραρτήματα. 1.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.