Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32567
Title: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑΤΟΣ «ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΠΟΝΤΙΑΚΗΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΥ» ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ
Authors: ΑΛ-ΣΑΜΙ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: ΒΑΛΚΑΝΟΣ, ΕΥΘΥΜΙΟΣ
Keywords: Αξιολόγηση;Evaluation;Δια Βίου Μάθηση;Lifelong Learning;Εκμάθηση;Learning;Διάλεκτος;Dialect;Αποτελεσματικότητα;Efficiency
Issue Date: 2016
Abstract: Στην παρούσα έρευνα επιχειρήθηκε η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Εκμάθηση Ποντιακής Διαλέκτου» που πραγματοποιήθηκε στον Δήμο Ξάνθης κατά τα έτη 2014 – 2015. Η αξιολόγηση έγινε βάσει του τύπου της απολογιστικής, εξωτερικής αξιολόγησης και εφαρμόζοντας το μοντέλο των τεσσάρων επιπέδων που πρότεινε ο Donald L. Kirkpatrick. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε στηρίχτηκε στην ποιοτική έρευνα με βασικό εργαλείο τη συνέντευξη. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα αποτελούνταν από έντεκα (11) εκπαιδευόμενους του προγράμματος και δύο (2) εκπαιδευτές. Συνολικά συγκεντρώθηκαν, απομαγνητοφωνήθηκαν και αναλύθηκαν δεκατρείς (13) συνεντεύξεις. Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει και να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα του προγράμματος «Εκμάθηση Ποντιακής Διαλέκτου» του Δήμου Ξάνθης. Tα ερευνητικά ερωτήματα της παρούσας εργασίας ήταν τρία (3): 1. Κατά πόσο οι αρχικές προσδοκίες των εκπαιδευόμενων καλύφθηκαν από το πρόγραμμα; 2. Ποιες οι απόψεις των εκπαιδευτών για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος; 3. Ποιες οι απόψεις των εκπαιδευόμενων για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος; Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τη διεξαχθείσα έρευνα φανερώνουν ότι το πρόγραμμα, σε γενικές γραμμές, μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένο. Με το πέρας του προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι φαίνεται ότι ικανοποίησαν τους αρχικούς στόχους που είχαν θέσει πριν την έναρξη αυτού. Ακόμη, οι απόψεις των εκπαιδευτών αλλά και των εκπαιδευόμενων όσον αφορά την αποτελεσματικότητα του προγράμματος κρίνονται θετικές. Και οι δύο πλευρές θεωρούν ότι το πρόγραμμα ήταν αποτελεσματικό σε επίπεδο μάθησης, περιεχομένου, στόχου και ατμόσφαιρας ενώ είχε βασικά προβλήματα στην οργάνωση τα οποία ωστόσο δεν απέτρεψαν τη μάθηση, που αποτελεί βασικό στοιχείο και ζητούμενο σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ_ΑΛ ΣΑΜΙ ΜΑΡΙΑ.pdfΔιπλωματική Εργασία1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.