Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32554
Title: Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΑΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ "ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ" ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΑΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Authors: ΤΣΙΡΩΝΗ, ΙΩΑΝΝΑ
Advisor: ΓΑΛΑΝΗ, ΜΑΡΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Keywords: ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΑΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;FORMATION OUVERTE ET A DISTANCE;ΑΠΟΨΕΙΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ;POINTS DE VUE DES APPRENANTS;ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ;EXPERIENCE ETUDIANTE
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σε μια ταχέως εξελισσόμενη κοινωνία, όπου οι ανάγκες της αγοράς εργασίας για εξειδικευμένο προσωπικό συνεχώς αυξάνονται, καινούριες μορφές εκπαίδευσης, βασισμένες στην ψηφιακή εποχή και το Ίντερνετ, κάνουν την εμφάνιση τους. Η Ανοιχτή και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση (ΑεξΑΕ) έρχεται να εξυπηρετήσει όλες αυτές συνθήκες. Πράγματι, πρόκειται για μια εκπαίδευση ευέλικτη, προσβάσιμη απ’όλους, η οποία έρχεται να απαντήσει στο σύγχρονο τρόπο ζωής. Τα άτομα που εμπλέκονται σε μια τέτοιου είδους εκπαίδευση έρχονται αντιμέτωπα με μια νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα. Αυτή η νέα φοιτητική εμπειρία αποτελεί το αντικείμενο του ενδιαφέροντος μας. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα μελέτη παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας μικτής έρευνας (ποσοτικής και ποιοτικής), της οποίας ο στόχος είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των φοιτητών και των αποφοίτων του μεταπτυχιακού προγράμματος «Ειδίκευση Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας» του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου σχετικά με την εμπειρία φοίτησης τους σε ένα πρόγραμμα Ανοιχτής και εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης. Ένα online ερωτηματολόγιο και ημι-δομημένες συνεντεύξεις ήταν τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την επίτευξη του στόχου μας. Η ανάλυση των απαντήσεων των συμμετεχόντων στο ερωτηματολόγια καθώς και τα λεγόμενα των συνεντευξιαζόμενων, μας επέτρεψαν να εξάγουμε τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνάς μας. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η απόφαση ενασχόλησης με αυτό το μεταπτυχιακό πρόγραμμα αποτελεί μια αρκετά δημοφιλή επιλογή ανάμεσα σε ανθρώπους που θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Λόγοι οι οποίοι σχετίζονται με την ευελιξία που προσφέρεται από αυτό το είδος εκπαίδευσης, με την επιθυμία για προσωπική βελτίωση καθώς επίσης και με το αντικείμενο σπουδών του συγκεκριμένου προγράμματος (διδακτική της γαλλικής ως ξένη γλώσσα) θεωρούνται αρκετά ισχυρά κίνητρα. Επιπλέον, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα (γυναίκες στη συντριπτική τους πλειοψηφία) σχημάτισαν μια αρκετά θετική εικόνα για τη συγκεκριμένη μορφή εκπαίδευσης. Οι συγκεκριμένες σπουδές τους επέτρεψαν να βελτιώσουν τις δεξιότητες τους στη διδακτική της γαλλικής γλώσσας, να αισθάνονται πιο σίγουροι για τον εαυτό τους και επίσης να βελτιώσουν το επίπεδο των γαλλικών τους. Ωστόσο κατά τη διάρκεια της ακαδημαϊκής τους πορείας ήρθαν αντιμέτωποι με δυσκολίες τόσο παιδαγωγικής φύσεως (όγκος εργασίας, κόστος και διάρκεια σπουδών) όσο και με δυσκολίες που σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα (όχι καλή συνεργασία με τους καθηγητές). Τέλος, η «φωνή» των συμμετεχόντων στην έρευνα θα μπορούσε να θέσει τα θεμέλια για επιπλέον έρευνες πιο λεπτομερείς και για συζητήσεις σχετικά με τη βελτίωση της ποιότητας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Λέξεις κλειδιά : ΑεξΑΕ, εμπειρία φοίτησης, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, απόψεις των φοιτητών/αποφοίτων.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
memoire Tsironi Ioanna.pdf"ΕΞΩΦΥΛΛΟ" "ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ" "ΠΕΡΙΛΗΨΗ" "ΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ" "ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ" "ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ"2.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.