Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32553
Title: Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ. ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΟΣ ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ.
Authors: ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Advisor: ΓΑΛΑΝΗ, ΜΑΡΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Keywords: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ;ENSEIGNEMENT DE LA LANGUE ETRANGERE;ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ;APPRENANTS DE L'AGE PRESCOLAIRE;ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΙΑΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ;NOUVELLES TECHNOLOGIES ET ENSEIGNEMENT D'UNE LANGUE ETRANGERE
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η μάθηση της ξένης γλώσσας από την προσχολική ηλικία και τα οφέλη της αποτελούν ένα από τα βασικά θέματα ερευνών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας δείχνουν ότι η χρήση του ηλεκτρονικού υλικού στις προ δημοτικού τάξεις, δηλαδή ο συνδυασμός διδασκαλία και χρήση της τεχνολογίας ακόμα και σε αυτές τις μικρές ηλικίες δεδομένου ότι σήμερα δουλεύουμε με παιδιά αποκαλούμενα “digital native”, αποτελεί μία αναγκαιότητα. Από αυτή την άποψη, η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τη δυναμική των εκπαιδευτικών ιστοσελίδων, που εμφανίζονται δωρεάν στο Ιντερνέτ, ώστε να ενταχθούν στη διδασκαλία των γαλλικών από την προσχολική ηλικία. Αυτή η μελέτη περίπτωσης διεξήχθη σε ένα παιδικό σταθμό για 4 διδακτικές συνεδρίες και στο σπίτι 9 παιδιών αυτής της ηλικίας και των γονιών τους για δυο μήνες (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2016). Η μεθοδολογία που υιοθετήσαμε ήταν ποιοτική, μικτή και ο επιδιωκόμενος στόχος ήταν να διερευνήσουμε την επιρροή της τεχνολογίας στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας καθώς και τα οφέλη, τα προβλήματα που συναντούμε κατά τη μάθηση της ξένης γλώσσας σε αυτές τις μικρές ηλικίες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, οι τρόποι συλλογής δεδομένων ήταν η παρατήρηση και οι ημιδομημένες συνεντεύξεις στους γονείς και στην διδάσκουσα ενός παιδικού σταθμού που συμμετείχαν στη σύσταση της πιλοτικής συνθετικής μας εργασίας. Στη συνέχεια παραθέσαμε τα αποτελέσματα της έρευνας, που προέκυψαν από τα σχόλια των συμμετεχόντων μας καθώς και της προσωπικής μας μη συμμετέχουσας παρατήρησης. Η γενική μας διαπίστωση είναι πως αναμφισβήτητα η μάθηση μιας ξένης γλώσσας στην προσχολική ηλικία δεν μπορεί παρά να ωφελήσει ένα παιδί. Η χρήση της τεχνολογίας σε αυτόν τον τύπο διδασκαλίας, είτε όταν γίνεται στον παιδικό σταθμό είτε στο σπίτι μας, πετυχαίνει να μυήσει καλύτερα το παιδί στην ξένη γλώσσα, να εμπλουτίσει το περιεχόμενο διδασκαλίας των παιδικών σταθμών και να προτείνει συμπληρωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Φαίνεται πως η έλλειψη του ηλεκτρονικού υλικού αφήνει πλέον τη μάθηση της ξένης γλώσσας ελλιπή ακόμα και στις προαναφερθείσες ηλικίες. Έτσι καταλήγουμε στο να κατανοήσουμε και να αποδεχτούμε ότι η σύγχρονη κοινωνία και οι απαιτήσεις της πιέζουν όλο και περισσότερο προς καινοτόμες δράσεις, προς ριζικές εκπαιδευτικές αλλαγές ακόμα και στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας από την προσχολική ηλικία. Λέξεις-κλειδιά: πρώιμη ηλικία, προσχολική ηλικία, ηλεκτρονικό υλικό, εκπαιδευτικές ιστοσελίδες, παιδικός σταθμός.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mémoire Fotopoulou Alexandra.pdf"ΕΞΩΦΥΛΛΟ" "ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ" "ΠΕΡΙΛΗΨΗ" "ΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ" "ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ" "ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ"2.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.