Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32552
Title: Διερεύνηση του φαινομένου του Σχολικού Εκφοβισμού στην Προσχολική Εκπαίδευση: Στάσεις των Νηπιαγωγών του νησιού της Ρόδου απέναντι στο φαινόμενο.
Authors: ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗ, ΚΩΣΤΟΥΛΑ
Advisor: Βλάχος, Φίλιππος
Keywords: σχολικός εκφοβισμός-school bullying;νηπιαγωγοί-kindergarten teachers;στάσεις- attitude
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Το φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει αρνητικές συνέπειες τόσο στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών όσο και στη διαδικασία μάθησης. Η αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ξεκινώντας από την Προσχολική ηλικία, θα πρέπει να αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης κοινωνικής και συλλογικής προσπάθειας για ενδυνάμωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ενίσχυση των κοινωνικών αξιών του σεβασμού, της ισότητας και της αλληλεγγύης στο σχολείο, μέσα από οργανωμένες πρακτικές και εντατικά προγράμματα. Για την πραγματοποίηση του σκοπού αυτού σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι στάσεις που έχουν οι εκπαιδευτικοί απέναντι στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η διερεύνηση των στάσεων των νηπιαγωγών του νησιού Ρόδου απέναντι στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού στο χώρο της Προσχολικής Εκπαίδευσης. Οι στάσεις των νηπιαγωγών θα μελετηθούν βάση των γνώσεων, των συναισθημάτων και των τεχνικών που χρησιμοποιούν απέναντι σε φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 99 νηπιαγωγούς. Η μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι η ποσοτική προσέγγιση, με εργαλείο συλλογής δεδομένων το γραπτό ανώνυμο ερωτηματολόγιο, αποτελούμενο από 24 ερωτήσεις κλειστού τύπου, οι οποίες είναι διατυπωμένες σε απλή και κατανοητή γλώσσα γραφής με στόχο οι νηπιαγωγοί να μην κουράζονται κατά την διαδικασία συμπλήρωσής του. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα είναι σε θέση να αναγνωρίσουν μεμονωμένα τις περισσότερες μορφές σχολικού εκφοβισμού. Επιπλέον βρέθηκε ότι τρέφουν συναισθήματα ευθύνης, θυμού και στενοχώριας όταν έρχονται αντιμέτωποι με περιστατικά σχολικού εκφοβισμού. Τέλος το μεγαλύτερο ποσοστό των νηπιαγωγών συμφωνεί με την χρήση τεχνικών που στηρίζονται στην έκφραση, κατανόηση και διαχείριση των συναισθημάτων καθώς και την εμπλοκή των γονέων για την διαχείριση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού. Τα ευρήματά μας σχολιάζονται σε σχέση με αντίστοιχα ευρήματα της βιβλιογραφίας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Εξωτερικό.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία.pdfΚυρίως σώμα Διπλωματικής Εργασίας, Παράρτημα886.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.