Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32533
Title: Εμπειρίες και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την ετερότητα μέσα στην τάξη : Η περίπτωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αττικής.
Authors: ΓΕΩΡΓΑΛΑ, ΑΝΤΡΕΑ-ΕΙΡΗΝΗ
Advisor: Γκότοβος, Αθανάσιος
Keywords: ημιδομημένη συνέντευξη;semi-structured interview;μεταναστευτικό υπόβαθρο;immigrant backround;επιδόσεις;school performance;συμπεριφορά;behavior;σχέσεις μαθητών;student relationships;διδακτικές μέθοδοι;teaching methods
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η Ελλάδα τις τρεις τελευταίες δεκαετίες έχει μετατραπεί από χώρα εξαγωγής μεταναστών σε χώρα υποδοχής μεταναστών. Η μετανάστευση προς την Ελλάδα χαρακτηρίζεται από πολλούς ερευνητές ανοργάνωτη και άναρχη. Αυτό δημιούργησε πρωτόγνωρες εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίες επιχειρήθηκε να καλυφθούν με τον χαρακτήρα του επείγοντος. Σήμερα, σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά και μετά από αρκετές έρευνες σχετικά με τις εμπειρίες εκπαιδευτικών με μετανάστες μαθητές αλλά και σχετικά με τους ίδιους τους μετανάστες μαθητές, η παρούσα ποιοτική έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει τις εμπειρίες και τις πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αττικής αναφορικά με την ετερότητα της τάξης. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η σε βάθος ημιδομημένη συνέντευξη. Η ερευνήτρια μαγνητοφώνησε τις συνεντεύξεις ενώ παράλληλα κρατούσε σημειώσεις πεδίου. Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας αφορούν την επίδοση, τη συμπεριφορά και τις σχέσεις των μαθητών με μεταναστευτικό ιστορικό με τους γηγενείς μαθητές. Επίσης αναλύονται οι κυριότερες διδακτικές μέθοδοι με τις οποίες οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να ενισχύσουν τους μετανάστες μαθητές. Η επίδοση και η συμπεριφορά των μεταναστών μαθητών θεωρείται θετική από τους συμμετέχοντες, ενώ σε γενικές γραμμές καλές είναι και οι σχέσεις τους με τους γηγενείς μαθητές. Αυτό πιθανόν να σχετίζεται με το ότι οι μετανάστες μαθητές είναι δεύτερης και τρίτης γενιάς. Οι μέθοδοι που κατά βάση χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για να ενισχύσουν τους μαθητές με μεταναστευτικό ιστορικό είναι η εξατομικευμένη διδασκαλία και οι ομαδοσυνεργατικές/βιωματικές.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΕΩΡΓΑΛΑ ΑΝΤΡΕΑ ΕΙΡΗΝΗ_ΕΚΠ51_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ_οριστικοποιημένη τελική.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής 1.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.