Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32525
Title: Συγκρούσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και Διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ο ρόλος του Διευθυντή στη διαχείρισή τους.
Authors: ΦΙΛΙΠΠΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Advisor: Αργυροπούλου, Ελευθερία
Keywords: σύγκρουση;conflict;μυστική ψηφοφορία;secret voting;τεχνικές διαχείρισης;managing techniques;δεξιότητες διαχείρισης;handling abilities
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί το φαινόμενο της σύγκρουσης μεταξύ εκπαιδευτικών και Διευθυντών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και ο ρόλος του Διευθυντή στη διαχείρισή της. Επιπλέον, σκοπός της είναι να διερευνηθούν φαινόμενα αντιπαραθέσεων και συγκρούσεων που έλαβαν χώρα κατά τη διεργασία ανάδειξης υποψηφιοτήτων και κατά τη μυστική ψηφοφορία των Συλλόγων Διδασκόντων για την ανάδειξη Διευθυντών (Ιούνιος 2015). Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας αναλύονται η έννοια της σύγκρουσης, οι αιτίες και οι συνέπειές της στη σχολική μονάδα. Επιπρόσθετα, προσδιορίζονται οι τεχνικές διαχείρισης της σύγκρουσης από το Διευθυντή και οι δεξιότητες διαχείρισής της που οφείλει να διαθέτει. Τέλος, περιγράφονται τα καθήκοντα του Διευθυντή, τα χαρακτηριστικά του Διευθυντή-ηγέτη και ακολουθεί μια ανάλυση και κριτική προσέγγιση του νέου τρόπου επιλογής Διευθυντών σχολικών μονάδων. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η διεξαγωγή της έρευνας με τη χρήση δύο ερωτηματολογίων, ένα για τους εκπαιδευτικούς και ένα για τους Διευθυντές. Στην έρευνα συμμετείχαν 102 εκπαιδευτικοί και 26 Διευθυντές σχολικών μονάδων του νομού Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι εμφανίζονται συγκρούσεις μεταξύ Διευθυντών και εκπαιδευτικών σε αξιόλογα ποσοστά. Πιο σημαντικές αιτίες θεωρούνται η διαφορετική αντίληψη για τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό και τη διαχείριση ποικίλων θεμάτων, η έλλειψη κοινού οράματος για τους στόχους της σχολικής μονάδας και η κακή επικοινωνία. Συντριπτικό ποσοστό του δείγματος θεωρεί ότι οι συγκρούσεις επιφέρουν αρνητικές συνέπειες και σημαντικό ποσοστό ότι κατά τη διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας εμφανίστηκαν αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις που επηρέασαν το σχολικό κλίμα και την επαγγελματική συμπεριφορά των εκπαιδευτικών. Οι τεχνικές διαχείρισης συγκρούσεων που χρησιμοποιούν οι Διευθυντές είναι η συνεργασία και ακολουθούν ο συμβιβασμός και η εξομάλυνση. Μάλιστα, η συνεργασία θεωρείται από τους εκπαιδευτικούς και τους Διευθυντές ως η πιο αποτελεσματική μέθοδος. Τέλος, οι Διευθυντές διαθέτουν σε πολύ μεγάλο βαθμό ηγετικές, επικοινωνιακές, συμβουλευτικές και διοικητικές δεξιότητες, σύμφωνα με τις απόψεις εκπαιδευτικών και Διευθυντών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.pdfΣΥΝΟΛΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ1.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.