Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32501
Title: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Authors: ΜΙΤΖΑΛΗ, ΔΙΑΜΑΝΤΩ
Advisor: Δάρρα, Μαρία
Keywords: Σχολική μονάδα, Σχολική κουλτούρα, Σχολική κουλτούρα ποιότητας, Διευθυντής, Διοίκηση, Ηγεσία;School unit, School culture, School culture of quality, School director, Management, Leadership
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η διαμόρφωση σχολικής κουλτούρας ποιότητας αποβλέπει στη δημιουργία συστήματος κοινών αξιών, προσδοκιών και νορμών συμπεριφοράς (Schein, 1985˙ Deal & Peterson, 1998˙ Πασιαρδή, 2008). Η σχολική κουλτούρα ποιότητας προωθεί το όραμα, το ύφος και το επαγγελματικό ήθος της σχολικής μονάδας (Μαυρογιώργος, 2008 όπ. αναφ. Δάρρα & Σοφός 2015). Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με το ρόλο του διευθυντή στη διαμόρφωση σχολικής κουλτούρας ποιότητας. Για την επίτευξη αυτού αποτυπώνονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την υπάρχουσα σχολική κουλτούρα αλλά και την επιθυμητή, το ρόλο του διευθυντή ως διαμορφωτή σχολικής κουλτούρας ποιότητας καθώς και οι προτάσεις τους. Πραγματοποιείται επίσης βιβλιογραφική ανασκόπηση τόσο στον Ελλαδικό όσο και στο Διεθνή χώρο. Η έρευνα είναι ποσοτική και το ερευνητικό της εργαλείο είναι το ερωτηματολόγιο, το οποίο στηρίχθηκε τόσο σε πορίσματα ερευνών όσο και σε ήδη υπάρχοντα ερωτηματολόγια. Οι συμμετέχοντες σε αυτή την ποσοτική έρευνα είναι 200 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των νομών Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Λακωνίας. Η έρευνα διενεργήθηκε το διάστημα Μαΐου-Ιουνίου 2016. Οι απαντήσεις των ερωτηματολογίων αναλύονται στατιστικά και ερμηνεύονται. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ότι η επαγγελματική συνεργασία, οι συλλογικές σχέσεις και η αυτοδιάθεσή τους διαμορφώνουν την κουλτούρα στη σχολική τους μονάδα. Επιθυμούν να δρουν περισσότερο συλλογικά και να συνεργάζονται σε διδακτικές στρατηγικές και θέματα συμπεριφοράς μαθητών. Αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα διαμόρφωσης μιας σχολικής κουλτούρας ποιότητας που πρέπει να στηρίζει ένα σύστημα κοινών αξιών και προσδοκιών και να εστιάζει στις ανθρώπινες σχέσεις προάγοντας αισθήματα αρμονίας και ικανοποίησης. Πιστεύουν ότι ο διευθυντής της σχολικής τους μονάδας έχει την ικανότητα διαμόρφωσης σχολικής κουλτούρας ποιότητας, μετουσιώνοντας το όραμα σε πράξεις, στηρίζοντας τη συνεργασία και τη συνεκτικότητα, παρακινώντας τους εκπαιδευτικούς στο λειτούργημά τους, εστιάζοντας στις ανθρώπινες σχέσεις.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
76458 Μιτζάλη Διαμάντω Διπλωματική Εργασία.pdfΔιπλωματική Εργασία2.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.