Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32499
Title: Παράγοντες που συνδέονται με την επιθετικότητα μαθητών Δημοτικού Σχολείου: Η σημασία των διαδικτυακών παιχνιδιών και της ποιότητας κοινωνικών αλληλεπιδράσεων.
Authors: ΤΡΙΠΟΛΙΤΟΥ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ
Advisor: Γαρδικιώτης, Αντώνης
Keywords: βία;διαδικτυακά παιχνίδια;κίνητρα;σχολικό περιβάλλον.;Επιθετικότητα
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Ο στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθούν εμπειρικά οι παράγοντες, που συνδέονται με τις αντιλήψεις επιθετικότητας, σε σχέση με τη χρήση των διαδικτυακών παιχνιδιών και την ποιότητα κοινωνικών αλληλεπιδράσεων μαθητών δημοτικού σχολείου. Η ενασχόληση των παιδιών με τα βιντεοπαιχνίδια έχει προβληματίσει γονείς και εκπαιδευτικούς, αναφορικά με τη διαφοροποίηση των συμπεριφορών τους, τόσο στην επικοινωνία όσο και στη μαθησιακή τους απόδοση. Τα ερευνητικά ερωτήματα επιχειρούν: α) να μελετήσουν τις διαφοροποιήσεις του φύλου και της ηλικίας των παιδιών σε σχέση με τη συχνότητα, την ώρα χρήσης και τις κατηγορίες των βιντεοπαιχνιδιών, β) να εξετάσουν αν η γενική και ειδική χρήση των βιντεοπαιχνιδιών και ειδικότερα των παιχνιδιών πολλαπλών ρόλων συνδέεται με την αυτοεκτίμηση, τις διαπροσωπικές σχέσεις, τα κίνητρα και τις πεποιθήσεις για την επιθετικότητα και γ) να διερευνήσουν αν οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την κατάχρηση των βιντεοπαιχνιδιών από τους μαθητές. Τα αποτελέσματα προέκυψαν από τα ερωτηματολόγια 13 δασκάλων και 167 μαθητών/τριών Ε’ και ΣΤ΄ τάξης, 4 Δημοτικών Σχολείων του Νομού Λάρισας. Η μεθοδολογική προσέγγιση συλλογής δεδομένων είναι η ποσοτική, ενώ για την ανάλυση χρησιμοποιήθηκε η περιγραφική και η συσχετική μέθοδος με τη χρήση του SPSS. Σημαντικό εύρημα εντοπίζεται σε διαφοροποιήσεις του φύλου και της ηλικίας ως προς τις ώρες χρήσης των βιντεοπαιχνιδιών σε συσχέτιση με τα κίνητρα, τις κατηγορίες παιχνιδιών και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Οι πεποιθήσεις για την επιθετικότητα συσχετίζονται με τη διακοπή ή το χάσιμο επιπέδου ενός παιχνιδιού. Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών ως προς την κατάχρηση των βιντεοπαιχνιδιών δείχνουν ότι τα αγόρια είναι σε μέτριο βαθμό ευερέθιστα, παρουσιάζουν μείωση της μαθησιακής απόδοσης, αύξηση της επιθετικότητας και της συναισθηματικής εμπλοκής, ενώ τα κορίτσια σε λιγότερο βαθμό. Λέξεις κλειδιά: επιθετικότητα, βία, διαδικτυακά παιχνίδια, κίνητρα, σχολικό περιβάλλον.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΤΡΙΠΟΛΙΤΟΥ ΕΚΕ ΕΚΠ51.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής με παράρτημα και εικόνες1.54 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.