Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32494
Title: Οι συνεργατικές τεχνικές μάθησης σαν εκπαιδευτικό μέσο για την αύξηση του κινήτρου των μαθητών στην εκμάθηση των Αγγλικών σαν ξένη γλώσσα στην ελληνική Δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση
Authors: ΡΟΥΝΗ, ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Advisor: ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ- ΣΕΡΓΗ, ΕΛΕΝΗ, Δρ.
Keywords: Συνεργατική Μάθηση;Cooperative Learning;Κίνητρο;Motivation;Εκπαιδευτικό Εργαλείο;Educational Tool
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει μία έρευνα η οποία δομείται πάνω στην διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της εφαρμογής της Συνεργατικής Μάθησης ως κίνητρο για να μάθουν οι μαθητές. Η συνεργατική μάθηση είναι μια μέθοδος διδασκαλίας που βασίζεται στην εργασία σε μικρές ομάδες για την πραγματοποίηση σχολικών δραστηριοτήτων που πρέπει να δομούνται και να εφαρμόζονται με προσοχή σε ένα ασφαλές και διασκεδαστικό σχολικό περιβάλλον. Η παρούσα διπλωματική στοχεύει να ερευνήσει εάν η συνεργατική μάθηση, όταν εφαρμόζεται κατάλληλα, μπορεί να αυξήσει τόσο το εσωτερικό όσο και το εξωτερικό κίνητρο προσφέροντας στους εκπαιδευόμενους μια αίσθηση ελέγχου στην μάθησή τους αφού τους καθιστά υπεύθυνους για την ατομική και ομαδική τους πρόοδο. Επίσης, εξετάζει εάν η συνεργατική μάθηση μπορεί να ενισχύσει την ικανότητα των μαθητών στην γλώσσα εκμάθησης θέτοντας στόχους που είναι εφικτοί μέσα από συστηματική προσπάθεια. Επιπλέον, εμπλέκοντας τους εκπαιδευόμενους σε δραστηριότητες που αντικατοπτρίζουν καθημερινές συζητήσεις, αύτη η εργασία στοχεύει να ελέγξει εάν η συνεργατική μάθηση μπορεί να ενισχύσει την συσχέτισή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία και κατ’ επέκταση το κίνητρό τους. Συγκεκριμένα, αυτή η μελέτη αναφέρεται σε μία συγκεκριμένη διδακτική περίπτωση είκοσι μαθητών δευτεροβάθμιας- γυμνασιακής εκπαίδευσης, στο ελληνικό δημόσιο εκπαιδευτικό πλαίσιο, ερευνώντας πόσο αποτελεσματική είναι η εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης ως προς το κίνητρο των μαθητών να μάθουν Αγγλικά σαν ξένη γλώσσα. Προκειμένου να τεθεί μια θεωρητική βάση για την έρευνα, παρέχεται ένα επιστημονικό πλαίσιο των θεωριών που σχετίζονται με τα κίνητρα το οποίο συνοδεύεται από μία ανάλυση της συνεργατικής μάθησης με αναφορά στα βασικά της χαρακτηριστικά σαν παράγοντες που επηρεάζουν τα κίνητρα. Για τη διεξαγωγή της έρευνας εφαρμόζεται η προσέγγιση μεικτής μεθόδου έρευνας, η οποία παρέχει στον ερευνητή ταυτόχρονα ποσοτικά και ποιοτικά στοιχειά. Τα όργανα της έρευνας αποτελούνται από ένα δομημένο ερωτηματολόγιο που απευθύνεται στους μαθητές, σε τρία συγκεκριμένα τακτικά χρονικά σημεία και ένα φύλλο παρατήρησης που συμπληρώνεται, ταυτόχρονα με το ερωτηματολόγιο, από μια καθηγήτρια. Τα ευρήματα της έρευνας, που λειτουργούν συμπληρωματικά το ένα στο άλλο, αποκαλύπτουν μία θετική διαφοροποίηση στο κίνητρο των εκπαιδευομένων, εξαιτίας της εφαρμογής της συνεργατικής μάθησης, υποδηλώνοντας ότι η αποτελεσματική εφαρμογή της τεχνικής μπορεί να ενισχύσει την προθυμία των μαθητών να εμπλακούν στο να μάθουν Αγγλικά. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα αποτελέσματα, ολοκληρώνοντας την έρευνα, παρουσιάζονται ορισμένες επιπτώσεις τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και γίνονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα έτσι ώστε να διερευνηθούν η συνεργατική μάθηση και τα κίνητρα από διαφορετικές οπτικές, καθώς οι περιορισμοί της συγκεκριμένης περίπτωσης δεν μπορούν να αποδώσουν πλήρως τα ευεργετικά μαθησιακά χαρακτηριστικά τους.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ROUNI CHRISOULA-89598-DISSERTATION –MAY 2016.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.23 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.