Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32488
Title: Στρατηγικό μάρκετινγκ και μάνατζμεντ πολιτιστικών οργανισμών. Η σημασία και ο ρόλος των προωθητικών καταστημάτων ενός πολιτιστικού ιδρύματος για την οικονομική επιβίωσή του. Η περίπτωση του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης.
Authors: Μαυρίδου, Σοφία
Advisor: Σκαρπέλος, Ιωάννης
Keywords: Πολιτιστικοί οργανισμοί;Στρατηγικός σχεδιασμός;Μουσεία;Μάρκκετινγκ πολιτιστικών οργανισμών;Προωθητικά καταστήματα;Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης
Issue Date: Oct-2016
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός, με τα μοναδικής πνευματικής και καλλιτεχνικής δημιουργίας έργα λόγου και τέχνης, υπήρξε διαχρονικά η βασική πηγή έμπνευσης και το θεμέλιο της πολιτιστικής ανάτασης του Δυτικού κόσμου. Τα ελληνικά μουσεία, στην πλειοψηφία τους αρχαιολογικά, στεγάζουν ανεκτίμητα τεχνουργήματα της αρχαίας Ελλάδας. Η εξέλιξη των μουσείων στην Ελλάδα, ξεκινά με την ίδρυση του ελληνικού κράτους, και είναι συνδεδεμένη με την προστασία των αρχαιοτήτων. Το πρώτο μουσείο ήταν το Εθνικό Μουσείο της Αίγινας, το 1829. Στα τέλη του 19ου αιώνα, αναγνωρίζεται ο ρόλος της βυζαντινής, υστεροβυζαντινής και νεότερης περιόδου, ως το ενδιάμεσο διάστημα που συνδέει ιστορικά και πολιτιστικά την αρχαιότητα με τη σύγχρονη Ελλάδα. Τον 20ο αιώνα,, έχουμε μεγάλη άνθηση σε αρχαιολογικά μουσεία, λαογραφικά, μουσεία ιστορικού ενδιαφέροντος, ναυτικά και σε Βυζαντινά. Ιδιαίτερη άνθηση τις τελευταίες δεκαετίες γνωρίζουν τα μουσεία έργων νεότερης τέχνης και το άνοιγμα των ελληνικών μουσείων προς το κοινό παίρνει κυρίως τη μορφή εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Τα μουσεία, ως χώροι συνάντησης πολιτισμών και ανθρώπων, σταδιακά ενσωματώνουν στους χώρους τους και τους κατ’ εξοχήν χώρους κοινωνικοποίησης που μπορούν να λειτουργούν σε αυτά. Οι χώροι του μουσείου, πρέπει να σχεδιάζονται προκειμένου να είναι λειτουργικοί, αλλά και να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Άλλωστε η λειτουργικότητα ενός μουσείου, χαρακτηρίζεται από το εάν μπορεί ή όχι να ανταπεξέλθει στις καθημερινές ανάγκες του σύγχρονου επισκέπτη. Ο στόχος της εκπόνησης της παρούσας εργασίας, είναι η αξιολόγηση του ρόλου που επιτελούν τα προωθητικά καταστήματα, όπως είναι τα καφέ-εστιατόρια και τα πωλητήρια στις πολιτιστικές δομές και πιο συγκεκριμένα στη περίπτωση του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης. Απώτερος στόχος, είναι η καταγραφή του ρόλου που κατέχουν στη λειτουργία του μουσείου τα προωθητικά καταστήματα, οι αλληλεπιδράσεις και η ανίχνευση των σχέσεων που δημιουργούνται.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΑΥΡΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ.pdf'Κυρίως σώμα διπλωματικής'24.16 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.