Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32487
Title: Αξιολόγηση επικοινωνιακών δεξιοτήτων κατά τη Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου και Ξένης Γλώσσας - Μία εμπειρική έρευνα στα πλαίσια του Προγράμματος Erasmus+ Schools: future labs του Ινστιτούτου Γκαίτε Αθηνών
Authors: ΓΚΟΥΒΑ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Advisor: Δρ.ΒΗΔΕΝΜΑΙΕΡ, ΔΑΦΝΗ
Keywords: Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου και Ξένης Γλώσσας;Integrative Lehr- und Lernkonzepte
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Περίληψη/Σύνοψη Αντικείμενο αυτής της εργασίας είναι η εμπειρική ανάλυση των δεδομένων του θεωρητικού πλαισίου του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ Schools: future labs για την αξιολόγηση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων με αφετηρία την Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου και Ξένης Γλώσσας κατά τα πρότυπα του CLIL. Κεντρικό θέμα αποτελεί η αξιολόγηση του υλικού, που έχει εκπονηθεί για την εφαρμογή των διδακτικών στόχων της ξένης γλώσσας (Γερμανική Γλώσσα) και του επιστημονικού διδακτικού αντικειμένου (Φυσικές επιστήμες). Προκειμένου να μπορέσουν να εξάχθούν ασφαλή και αντικειμενικά αποτελέσματα χρησιμοποιήθηκαν επιστημονικά εργαλεία, τα οποία επιτρέπουν να αξιολογηθεί η βελτίωση της γλωσσικής ικανότητας των διδασκομένων καθώς και η ανάπτυξη δεξιοτήτων σύμφωνα με το θεωρητικό πλάισιο της γλωσσικής εκπαιδευτικής πολιτικής της Ευρώπης μέσα στο οποίο κινείται και το Πρότζεκτ αυτό. Με δεδομένο οτι η αποδεδειγμένη εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών και διδακτικών αρχών μπορεί αφενός να προωθήσει και να διασφαλίσει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και αφετέρου να αποτελέσει αφετηρία για την διερεύνηση της γλωσσικής εξέλιξης των διδασκομένων στο καθημερινό σχολικό μάθημα με εργαλεία αξιολόγησης, έχει τεθεί ώς στόχος σ΄αυτή την εργασία να αναδείχθούν τα περιθώρια αποτελεματικότητας της διδασκαλίας μέσα από την εμπειρική έρευνα. Στα πρώτα δύο κεφάλαια περιγράφεται το θεωρητικό πλαίσιο της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας σε νεαρή ηλικία καθώς και καινοτόμες διδακτικές μέθοδοι για την αποτελεσματική υλοποίησή της. Στα επόμενα κεφάλαια γίνεται η αξιολόγηση του Προγράμματος Schools: future labs με τη χρήση εργαλείων εμπειρικής έρευνας για την αξιολόγηση των ποιοτικών κριτηρίων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εμπειρική έρευνα εστιάζει σ΄αυτό το σημείο στα Αναλυτικά Προγράμματα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό προσανατολισμό, στα κριτήρια ανάπτυξης δεξιοτήτων καθώς και στο εκπονημένο υλικό στα πλαίσια της εφαρμογής των διδακτικών στόχων του προγράμματος. Τέλος προτείνονται τρόποι αξιολόγησης της επίδοσης των διδασκομένων με την εκπόνηση ενός τέστ και ενός φύλλου αξιολόγησης και αναλύεται επιστημονικά η ένταξή τους το μάθημα για την προώθηση της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας με φύλλο αξιολόγησης.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gkouva 2016.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΓΚΟΥΒΑ Π. 20165.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.