Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32484
Title: Le recit de vie, un outil pertinent vers la prise de conscience interculturelle et la formation des citoyens du monde en classe de FLE.
Authors: ΓΡΗΓΟΡΑΚΑΚΗ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Advisor: ΓΚΙΝΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Keywords: RECIT DE VIE;LIFE STORY;ΑΦΗΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να αποδείξει τη συνεισφορά της Διήγησης Προσωπικής Ιστορίας, «Récit de Vie», στη διαπολιτισμική συνείδηση και στη διαμόρφωση πολιτών του κόσμου, στην τάξη των Γαλλικών ως ξένη γλώσσα, και μάλιστα σε ενήλικες, ως ορθό διδακτικό εργαλείο που στοχεύει στην ανάπτυξη μιας νοοτροπίας ανοίγματος προς τον Άλλο, ανοχής και εποικοδομητικού διαλόγου, επιτρέποντάς τους ταυτόχρονα να αντικειμενοποιήσουν τη σχέση μεταξύ της μητρικής και της ξένης κουλτούρας καθώς και να συλλογιστούν την προσωπική τους ταυτότητα. Για να καταλήξουμε εκεί, στο πρώτο μέρος που αποτελεί το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνά μας, αφού αναλύσουμε την δεξιότητα της διαπολιτισμικής επικοινωνίας, την διαπολιτισμική συνείδηση καθώς και τη διαλεκτική σχέση ανάμεσα στην ταυτότητα και την ετερότητα, προβαίνουμε στην προσέγγιση του όρου «récit de vie» ως ένα κοινωνικό φαινόμενο, ως μία μέθοδο έρευνας της κουλτούρας στα ερευνητικά πεδία των ανθρωπιστικών επιστημών και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Στο δεύτερο πρακτικό μέρος της έρευνά μας, αφού ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας στη Διήγηση Προσωπικής Ιστορίας μέσω μίας προ-έρευνας σε τρεις Ελληνίδες που ζουν στο εξωτερικό, προβαίνουμε στη κριτική ανάλυση περιεχομένου δεκαοκτώ Διηγήσεων Προσωπικής Ιστορίας που πραγματοποιήθηκαν από τους ενήλικες μαθητές μας με σκοπό να εντοπίσουμε και να αναλύσουμε τα πολιτισμικά στοιχεία που διαφαίνονται μέσα από την επαφή με τον Άλλο στοχεύοντας στην διαπολιτισμική συνείδηση και στη διαμόρφωση πολιτών του κόσμου. Μέσα από μία προσέγγιση ταυτόχρονα κοινωνιολογική και ψυχολογική, μελετάμε το κοινωνικό, πολιτισμικό, χρονικό, γεωγραφικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εξελίσσεται η Διήγηση Προσωπικής Ιστορίας καθώς και τις κοινωνικές πρακτικές, το σύστημα αξιών και τα συναισθήματα σε σχέση με τον Άλλο και την κουλτούρα του που διακινούνται από το προσωπικό και αληθινό βίωμα των μαθητών – αφηγητών. Τέλος, βασιζόμενοι σε αυτήν την ανάλυση καθώς και σε ένα στοχευόμενο ερωτηματολόγιο, απευθυνόμενο στους μαθητές μας, ως συνεκτικό νήμα που ενδυναμώνει την έρευνά μας, θα αναφερθούμε στις προοπτικές που ανοίγονται σε σχέση με το « récit de vie », αποδεικνύοντας πώς αυτό το διδακτικό υλικό θα μπορούσε να αποτελέσει μια ορθή παρέμβαση διαπολιτισμικού και ανθρωπιστικού σκοπού στη τάξη των γαλλικών ως ξένη γλώσσα, σε μια εποχή που απειλείται από τον πόλεμο και την τρομοκρατία καθώς και το θρησκευτικό και κοινωνικό ρατσισμό.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pari Grigorakaki Le récit de vie.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.22 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.