Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32480
Title: Αυθεντική εκμάθηση ξένων γλωσσών μέσω διάχυτου υπολογισμού: το έξυπνο δωμάτιο
Authors: ΤΣΙΛΙΒΙΤΗ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Advisor: Παλαιγεωργίου, Γεώργιος
Keywords: διάχυτη διεπαφή;παιγνιώδης διεπαφή;Arduino;makey makey;Computer Assisted Language Learning (CALL);Content and Language Integrated Learning (CLIL)
Issue Date: 2016
Abstract: Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία μιας παιγνιώδους διάχυτης διεπαφής για την εκμάθηση όρων της αγγλικής γλώσσας που αφορούν τα αντικείμενα που υπάρχουν στην κουζίνα. Στόχος της διεπαφής είναι η εκμάθηση των λέξεων να γίνει σε αυθεντικό πλαίσιο, δηλαδή οι μαθητές να αλληλεπιδρούν με τα αντικείμενα για τα οποία θέλουν να μάθουν την ονομασία τους. Η εργασία συμβάλλει μέσω της διερεύνησης των δυνατοτήτων που έχει μια τέτοια διεπαφή στο μέλλον της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης. Οι μαθητές είναι συνηθισμένοι σε ένα μοντέλο διδασκαλίας αγγλικών και είναι σκόπιμο να δοκιμάσουν κάτι καινοτόμο, που να απευθύνεται στην έμφυτη περιέργεια και κινητικότητα των παιδιών και την αγάπη τους για το παιχνίδι. Έγινε ανασκόπηση βιβλιογραφίας σχετικής με διάχυτο υπολογισμό και διδασκαλία ξένων γλωσσών προκειμένου να μελετηθούν προηγούμενες υλοποιήσεις και με την προσέγγιση εκμάθησης ξένης γλώσσας Content and Language Integrated Learning (CLIL), προκειμένου να αποκτηθεί σχετικό θεωρητικό υπόβαθρο. Σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και δοκιμάστηκε ένα πρωτότυπο σύστημα με την ονομασία CookEng (Cooking in English). Πρόκειται για έναν έξυπνο τοίχο που αποτελείται από μια κουζίνα με φυσικά αντικείμενα ψηφιακά επαυξημένα από προβολικό μηχάνημα και από ένα λεξικό, που επαυξάνεται από δεύτερο προβολικό. Το σύστημα αξιολογήθηκε από 67 παιδιά που μαθαίνουν αγγλικά σαν ξένη γλώσσα, ως προς την ευχρηστία και ελκυστικότητα του ως πολύ καλό. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την διεπαφή, έπαιξαν και διασκέδασαν και παράλληλα είχαν πολύ καλά μαθησιακά αποτελέσματα, χωρίς να χρειαστεί να μελετήσουν στο σπίτι. Συμπερασματικά, φαίνεται ότι οι παιγνιώδεις διάχυτες διεπαφές έχουν θετική επίδραση στα παιδιά και είναι δυνατόν να έχουν πολύ καλά μαθησιακά αποτελέσματα, μέσω παιχνιδιών και συνεργατικής μάθησης.
Appears in Collections:ΣΔΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Τσιλιβίτη_Δέσποινα_Πτυχιακή_ΣΔΥΔΕ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας με τρία παραρτήματα6.16 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.