Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32456
Title: Τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις στο διαπολιτισμικό μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας μέσω της διδασκαλίας ενός λογοτεχνικού κειμένου σε μία διδακτική ενότητα
Authors: ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: Μπλιούμη, Αγλαΐα
Keywords: Στερεότυπα;Stereotype;Προκατάληψη;Vorurteil;Διαπολιτισμικό μάθημα;interkultureller DaF-Unterricht
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η γλώσσα και ο πολιτισμός είναι δύο στοιχεία άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους και οι διάφορες γλώσσες περιλαμβάνουν διαφορετικές κοσμοθεωρήσεις. Γι’ αυτό τον λόγο η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας συνδέεται πάντα αυτόματα με την γνωριμία με έναν άλλο πολιτισμό. Οι μαθητές στο διαπολιτισμικό μάθημα της ξένης γλώσσας κατακτούν όχι μόνο την καινούρια γλώσσα, αλλά ταυτόχρονα μαθαίνουν έναν νέο κόσμο σκέψης και έναν νέο τρόπο ζωής. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζουν οι προσδοκίες και οι προηγούμενες γνώσεις των μαθητών. Στις διαπολιτισμικές συναντήσεις συνεχώς εκτίθεται κανείς σε στερεότυπα και προκαταλήψεις – τόσο δικά του όσο και του άλλου. Αυτά παρεμποδίζουν τη διαδικασία της κατανόησης, άρα επομένως και την συνεννόηση, σε μεγαλύτερο βαθμό από όσο συνειδητοποιούμε. Για να μπορέσουμε ως δάσκαλοι να διαχειριστούμε στο μάθημα της ξένης γλώσσας φαινόμενα όπως το στερεότυπο και η προκατάληψη, θα πρέπει να γνωρίζουμε όχι μόνο την εμφάνιση και τον τρόπο επίδρασής τους, αλλά και τις διαδικασίες που οδηγούν στην εμφάνισή τους. Όλα αυτά τα ζητήματα αποτελούν αντικείμενο της παρούσας μελέτης, καθώς και ο ρόλος της λογοτεχνίας στο διαπολιτισμικό μάθημα της ξένης γλώσσας και στο μάθημα της γερμανικής ως ξένης γλώσσας, και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο τα λογοτεχνικά κείμενα κάνουν προσιτά τα πολιτισμικά θέματα. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνηθεί αν, μετά την διαπολιτισμική εργασία πάνω σε ένα κατάλληλο κείμενο, μπόρεσαν να πραγματοποιηθούν κάποιοι στόχοι του διαπολιτισμικού μαθήματος της ξένης γλώσσας. Συγκεκριμένα, αν μεταδόθηκαν γνώσεις για την κουλτούρα-στόχο, ώστε να καταστεί δυνατή μία καλύτερη κατανόηση του άλλου, αν μπόρεσαν να καταρριφθούν κάποιες τουλάχιστον προκαταλήψεις, αν αναπτύχθηκε η ικανότητα να συναντάμε άλλους ανθρώπους, άλλους πολιτισμούς και άλλους τρόπους σκέψης χωρίς προκαταλήψεις και ανοιχτά και τέλος, αν μάθαμε μέσα από την αμοιβαία ενδοσκόπηση και σύγκριση των ξένων και των δικών μας αντιλήψεων να αλλάζουμε την οπτική γωνία, αν μπορούμε να απέχουμε από τη δική μας σκοπιά και να αναγνωρίσουμε ότι στην πραγματική ζωή υπάρχουν και άλλες σκοπιές.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomarbeit.doc.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής527.92 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.