Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32437
Title: Η Χρήση της Διδασκαλίας της Αγγλικής για Ειδικούς Σκοπούς στο Λύκειο: Δημιουργώντας Κίνητρα στους Μαθητές Μέσω της Ανάπτυξης του Γραπτού Λόγου
Authors: ΚΙΟΣΕ, ΑΘΗΝΑ
Advisor: Σηφάκις, Νίκος, Δρ.
Keywords: Αγγλικά για Ειδικούς Σκοπούς/English for Specific Purposes;Γραπτή Έκφραση/ Writing;Λύκειο/ Senior High School;Κειμενικά Είδη/ Genres;Κίνητρα/Motivation;Αγγλικά για Ακαδημαικούς Σκοπούς/ English for Academic Purposes;Πανελλαδικές Εξετάσεις/ Pan-Hellenic Exams
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει τις συνέπειες από την χρήση της Διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας για Ειδικούς Σκοπούς (ESP) στους μαθητές της 3ης τάξης ενός ελληνικού δημοσίου Ενιαίου Λυκείου οι οποίοι μαθαίνουν Αγγλικά ως ξένη γλώσσα. Ο κύριος σκοπός της έρευνας είναι να δημιουργήσει κίνητρα στους συγκεκριμένους μαθητές έτσι ώστε να παρακολουθήσουν το μάθημα των αγγλικών με περισσότερη προθυμία καθώς επίσης να μετατρέψει την παρούσα κατάσταση που χαρακτηρίζεται ως «Διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας χωρίς κανένα προφανή λόγο» (TENOR) σε ένα ουσιαστικό και στοχευμένο διδακτικό και μαθησιακό περιβάλλον. Για την επίτευξη του στόχου που προαναφέρθηκε, το μάθημα των αγγλικών συνδέεται με το μάθημα της έκφρασης-έκθεσης ούτως ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να αναβαθμίσουν τις γραπτές δεξιότητες τους στα ελληνικά για τις επερχόμενες πανελλαδικές εξετάσεις. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα προτείνει δυο μαθήματα γραπτής έκφρασης γενικού ακαδημαϊκού σκοπού (EGAP) τα οποία υιοθετούν την διδασκαλία κειμενικών ειδών και αποβλέπουν στην κάλυψη των βραχυπρόθεσμων αναγκών των μαθητών, όπως αυτές ερευνήθηκαν και αναγνωρίστηκαν μέσω της διαδικασίας της ανάλυσης αναγκών. Αμφότερες οι προδιαγραφές του μαθήματος της έκφρασης-έκθεσης και των τελικών εξετάσεων λήφθηκαν υπόψη. Η έρευνα περιλαμβάνει ένα συνδυασμό από ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα τα οποία αποκτήθηκαν από διαφόρων ειδών ερευνητικά εργαλεία, ειδικότερα, την ομαδικά εστιασμένη συνέντευξη, τις ηχογραφήσεις της διδασκαλίας στη τάξη και το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης. Σύμφωνα με τα ερευνητικά αποτελέσματα, η πλειοψηφία των μαθητών επικρότησαν την ιδέα, θεώρησαν ότι το υλικό ήταν ενδιαφέρον και ανταποκρινόταν στον επιδιωκόμενο στόχο• επιπλέον, συμμετείχαν στα μαθήματα με μεγάλο ενδιαφέρον. Δεύτερον, το υλικό κατάφερε να ικανοποιήσει ένα μεγάλο μέρος των αναγκών και των ελλείψεων τους στην γραπτή έκφραση, γεγονός το οποίο συμβάλλει τα μέγιστα στην επιτυχία της συγκεκριμένης προσπάθειας. Τέλος, η υιοθέτηση της διδασκαλίας κειμενικών ειδών αποδείχθηκε κάτι παραπάνω από αποτελεσματική διότι κατόρθωσε να αυξήσει την επίγνωση των μαθητών ως προς τα διάφορα είδη κειμένου καθιστώντας τους με αυτόν τον τρόπο ικανούς να εφαρμόζουν και να διακρίνουν τα συναφή χαρακτηριστικά του κάθε είδους. Ως αποτέλεσμα, η πιθανότητα να επιτύχουν στις τελικές εξετάσεις αυξάνεται.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
thesis.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής'", "Παράρτημα"1.92 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.