Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32430
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓΚΙΝΟΥ, ΕΛΕΝΗ-
dc.contributor.authorΛΕΟΛΕΗ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ-
dc.date.accessioned2016-10-03T10:40:33Z-
dc.date.available2016-10-03T10:40:33Z-
dc.date.issued2016-10-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/32430-
dc.description.abstractΣτην πολυγλωσσική και πολυπολιτισμική μας κοινωνία, που δημιουργήθηκε χάρη στις συνεχείς μετακινήσεις των ανθρώπων και ενισχύθηκε από το διαδίκτυο και την επικοινωνία μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι όλο και πιο απαραίτητο ο καθένας μας να μάθει ξένες γλώσσες και να αναπτύξει διαπολιτισμική συνείδηση. Επιπλέον, η διαπολιτισμική εκπαίδευση είναι η λύση στα προβλήματα πολιτισμικής φύσης που ανακύπτουν σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία. Κατά συνέπεια η εφαρμογή της διαπολιτισμικής προσέγγισης στο μάθημα των γαλλικών μας φαίνεται απαραίτητη, για να ακολουθήσουμε τις νέες απαιτήσεις της εποχής μας και να διαμορφώσουμε τους μαθητές μας σε πολίτες του κόσμου. Λαμβάνοντας υπόψη μας αυτή την προοπτική, επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε ως συμπληρωματικό υλικό στο μάθημα των γαλλικών, αυθεντικά κείμενα, επιλεγμένα μέσα από γαλλόφωνα ταξιδιωτικά ιστολόγια «μπλογκ». Μετά το πέρας της έρευνάς μας, είμαστε πεπεισμένοι ότι η πρόταση μας προωθεί με τρόπο-έστω και στοιχειωδώς- καινοτόμο τους στόχους της διαπολιτισμικής προσέγγισης, προκαλεί το κίνητρο και το ενδιαφέρον των μαθητών και αναπτύσσει την διαπολιτισμική τους συνείδηση. Το κοινό στο οποίο απευθυνθήκαμε αποτελείτο από εφήβους της Γ΄τάξης του Γυμνασίου, του ελληνικού δημόσιου σχολείου. Πραγματοποιήσαμε ένα μάθημα με διαπολιτισμική προσέγγιση, με σκοπό να εφαρμόσουμε την πρόταση μας και να εξακριβώσουμε την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής της στη τάξη των γαλλικών, καθώς επίσης να καταγράψουμε τις αντιδράσεις των μαθητών σχετικά με αυτό το νέο διδακτικό εργαλείο. Η έρευνά μας στηρίχθηκε σε δυο ερωτηματολόγια, το ένα μοιράστηκε στην αρχή της διδακτικής ώρας και το άλλο στο τέλος: η επεξεργασία των απαντήσεων τους μας επέτρεψε να εξάγουμε ενδιαφέροντα συμπεράσματα, σχετικά με την καταλληλότητα της χρήσης των ταξιδιωτικών ιστολογίων «μπλογκ» σε μαθητές της γαλλικής γλώσσας.el
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel
dc.language.isoΓαλλικά-frel
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel
dc.relationΔιαπολιτισμική εκπαίδευση/Education interculturelle/ Διονυσία Λεολέηel
dc.subjectblogs,voyages, blogs de voyages, interculturelel
dc.titleLes blogs de voyages: un outil didactique afin d'optimiser l'enseignement de l'interculturel en classe de FLEel
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Thesisel
dc.title.titlelatinTravel blogs: a teaching tool in order to optimize the teaching of intercultural in french classel
dc.description.abstractlatinDans notre société plurilingue et pluriculturelle, engendrée par les déplacements incessants des personnes et renforcée par la communication à travers Internet et les réseaux sociaux, apprendre des langues étrangères et développer une conscience interculturelle est un impératif de plus en plus prégnant. De surcroît, l’éducation interculturelle est la solution aux problèmes, de nature culturelle, qui surgissent dans une société pluriculturelle. Par conséquent, la mise en pratique d’une approche interculturelle dans les classes de langues nous paraît indispensable, afin de suivre les nouvelles exigences de notre époque et de transformer les apprenants en citoyens de monde. Dans cette perspective, nous avons opté pour l’intégration de documents authentiques, tirés de blogs de voyages francophones, comme support didactique supplémentaire dans le cours de FLE. Au terme de notre recherche, nous sommes convaincus que notre proposition promeut de manière – modestement - innovante, les objectifs de l’approche interculturelle, suscite la motivation et l’intérêt des apprenants et développe leur conscience interculturelle. Le public auquel nous nous sommes adressés, était constitué d'adolescents de 3e d'un collège public grec. Nous avons réalisé un cours à visée interculturelle, afin d’appliquer notre proposition et tenter de vérifier l’efficacité de son application en classe de FLE, mais aussi de noter les réactions des apprenants face à ce nouvel outil didactique. Notre recherche s'est appuyée sur deux questionnaires, l’un distribué au tout début de la séance didactique et l’autre à la fin : le dépouillement des réponses nous a permis de tirer conclusions intéressantes sur la pertinence de l'usage des blogs de voyages auprès des apprenants de FLE.el
dc.bibliography.number14el
dc.date.accepted2016-09-24-
dc.audienceΓΑΛ61el
dc.coverage.pages95el
dc.coverage.references0el
dc.coverage.appendixes5el
dc.description.otherΠεριέχει πίνακες, διαγράμματα και φωτογραφίες.el
dc.contributor.advisor1ΓΚΙΝΟΥ , ΕΛΕΝΗ-
dc.contributor.advisor2ΝΙΚΟΥ , ΘΕΟΔΩΡΑ-
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες
ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας, Παραρτήματα1.99 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.