Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32430
Title: Les blogs de voyages: un outil didactique afin d'optimiser l'enseignement de l'interculturel en classe de FLE
Authors: ΛΕΟΛΕΗ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ
Advisor: ΓΚΙΝΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Keywords: blogs,voyages, blogs de voyages, interculturel
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στην πολυγλωσσική και πολυπολιτισμική μας κοινωνία, που δημιουργήθηκε χάρη στις συνεχείς μετακινήσεις των ανθρώπων και ενισχύθηκε από το διαδίκτυο και την επικοινωνία μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι όλο και πιο απαραίτητο ο καθένας μας να μάθει ξένες γλώσσες και να αναπτύξει διαπολιτισμική συνείδηση. Επιπλέον, η διαπολιτισμική εκπαίδευση είναι η λύση στα προβλήματα πολιτισμικής φύσης που ανακύπτουν σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία. Κατά συνέπεια η εφαρμογή της διαπολιτισμικής προσέγγισης στο μάθημα των γαλλικών μας φαίνεται απαραίτητη, για να ακολουθήσουμε τις νέες απαιτήσεις της εποχής μας και να διαμορφώσουμε τους μαθητές μας σε πολίτες του κόσμου. Λαμβάνοντας υπόψη μας αυτή την προοπτική, επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε ως συμπληρωματικό υλικό στο μάθημα των γαλλικών, αυθεντικά κείμενα, επιλεγμένα μέσα από γαλλόφωνα ταξιδιωτικά ιστολόγια «μπλογκ». Μετά το πέρας της έρευνάς μας, είμαστε πεπεισμένοι ότι η πρόταση μας προωθεί με τρόπο-έστω και στοιχειωδώς- καινοτόμο τους στόχους της διαπολιτισμικής προσέγγισης, προκαλεί το κίνητρο και το ενδιαφέρον των μαθητών και αναπτύσσει την διαπολιτισμική τους συνείδηση. Το κοινό στο οποίο απευθυνθήκαμε αποτελείτο από εφήβους της Γ΄τάξης του Γυμνασίου, του ελληνικού δημόσιου σχολείου. Πραγματοποιήσαμε ένα μάθημα με διαπολιτισμική προσέγγιση, με σκοπό να εφαρμόσουμε την πρόταση μας και να εξακριβώσουμε την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής της στη τάξη των γαλλικών, καθώς επίσης να καταγράψουμε τις αντιδράσεις των μαθητών σχετικά με αυτό το νέο διδακτικό εργαλείο. Η έρευνά μας στηρίχθηκε σε δυο ερωτηματολόγια, το ένα μοιράστηκε στην αρχή της διδακτικής ώρας και το άλλο στο τέλος: η επεξεργασία των απαντήσεων τους μας επέτρεψε να εξάγουμε ενδιαφέροντα συμπεράσματα, σχετικά με την καταλληλότητα της χρήσης των ταξιδιωτικών ιστολογίων «μπλογκ» σε μαθητές της γαλλικής γλώσσας.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες
ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας, Παραρτήματα1.99 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.