Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32414
Title: ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Authors: ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ
Advisor: ΜΠΑΚΑΣ, ΘΩΜΑΣ, Δρ.
Keywords: ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ;MOTIVATION;ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ;SATISFACTION;ΚΙΝΗΤΡΑ;MOTIVE;ΕΝΙΣΧΥΣΗ;SUPPORT;ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ;TEACHERS;ΘΕΩΡΙΕΣ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗΣ;MOTIVATION THEORIES
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Μια σημαντική δραστηριότητα της διοίκησης είναι η παρακίνηση του προσωπικού. Στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία αναφέρεται συνήθως ως “motivation”. Η παρακίνηση του προσωπικού απαιτεί σημαντική προσπάθεια από την πλευρά των διοικητικών στελεχών, γνώση κατάλληλων τεχνικών και μεθόδων και προπάντων διάθεση και επιθυμία για ενίσχυση των εργαζομένων και δημιουργία θετικού κλίματος στον χώρο της εργασίας. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευ-τικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Πατρέων, για την παρακίνηση και την ικανοποίησής τους, με βάση τις αρχές και τους παράγοντες της θεωρίας υγιεινής και υποκίνησης του F. Herzberg. Οι στόχοι της έρευνας ήταν η εξέταση της ύπαρξης των δύο παραγόντων στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η συσχέτιση του βαθμού ικανοποίησης των εκ-παιδευτικών και των παραγόντων υποκίνησης και υγιεινής της θεωρίας του F. Her-zberg, η διερεύνηση της διαφοράς του βαθμού ικανοποίησης και της ύπαρξης των παραγόντων παρακίνησης και υγιεινής των εκπαιδευτικών σε σχέση με την ειδικότητα και τα χρόνια υπηρεσίας τους και τέλος η εξέταση του βαθμού της γενικής ικανο-ποίησης των εκπαιδευτικών (δασκάλων και ειδικοτήτων), που εργάζονται στην πρω-τοβάθμια εκπαίδευση. Πραγματοποιήθηκε εμπειρική έρευνα ποσοτικής μεθόδου, στην οποία συμμετεί-χαν 167 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Πατρέων. Έγινε περι-γραφική και επαγωγική στατιστική ανάλυση των δεδομένων και παρουσιάστηκαν α-ναλυτικά όλα τα αποτελέσματα με την μορφή σχημάτων και πινάκων. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί είναι ικανοποιημένοι από την ερ-γασία τους. Παρόλα αυτά όμως δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην υποκίνηση και τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Συμπερασματικά οι παράγοντες υποκίνησης (στόχοι, υπευθυνότητα, αναγνώριση, αντικείμενο εργασίας και προσωπική ανάπτυξη) βρίσκουν μεγαλύτερη ανταπόκριση και υπάρχουν σε μεγαλύτερο βαθμό στις σχολικές μονάδες από ότι οι παράγοντες υ-γιεινής (διαπροσωπικές σχέσεις, κύρος-πολιτική, επίβλεψη, συνθήκες εργασίας και μισθός).
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
papagianopoulos_diplomatiki_ΟΡΙΣΤΙΚΟ.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ 1.57 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.