Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32389
Title: Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτών ενηλίκων για τις μεθόδους διδασκαλίας και τη γραμματική στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης σε ενήλικους
Authors: ΚΑΨΑΛΗ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Advisor: Δακοπούλου, Αθανασία, Διδάκτορας
Keywords: ελληνικά ως δεύτερη/ξένη δεύτερη γλώσσα;Greek as second/foreign;εκπαίδευση ενηλίκων;adult education
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η διπλωματική εργασία αποσκοπεί, υπό το πρίσμα των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων, να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτών για τις μεθόδους διδασκαλίας και τις γραμματικές προσεγγίσεις που υιοθετούν σε προγράμματα εκμάθησης της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης σε ενηλίκους. Επιπρόσθετα διερευνήθηκε ο συσχετισμός των δημογραφικών χαρακτηριστικών του δείγματος με τις παραπάνω παραμέτρους. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 44 διδάσκοντες την ελληνική ως δεύτερη/ξένη σε διάφορα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων. Ειδικότερα, χρησιμοποιήθηκε αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο σε ένα δείγμα 41 εκπαιδευτών και επιπρόσθετα ημιδομημένη συνέντευξη τριών διδασκόντων την ελληνική ως δεύτερη/ξένη σε Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Τα δεδομένα έτυχαν στατιστικής επεξεργασίας με το στατιστικό πακέτο SPSS. Τα αποτελέσματα έδειξαν κατά πρώτον πως τόσο οι μέθοδοι διδασκαλίας όσο και οι γραμματικές προσεγγίσεις που υιοθετούν οι εκπαιδευτές, εντάσσουν τη γλώσσα σε νοηματοδοτούμενα περιβάλλοντα επικοινωνίας, ακολουθώντας ουσιαστικά τις σύγχρονες τάσεις στον τομέα της διδασκαλίας. Ένα άλλο σημαντικό εύρημα είναι ότι οι νέες γραμματικές προσεγγίσεις, που τα τελευταία χρόνια έκαναν την εμφάνισή τους στο χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και οι οποίες μέσα από τα πορίσματα συναφών ερευνών έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα επωφελείς προς τους εκπαιδευόμενους, δε φαίνεται να έχουν εδραιωθεί στη συνείδηση των εκπαιδευτών του δείγματος. Επιπρόσθετα προκύπτει, ότι οι εκπαιδευτές που διδάσκουν τα ελληνικά σε αλλόγλωσσους ενηλίκους, εφαρμόζουν σε μεγάλο βαθμό τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων όπως αυτές καταγράφονται στην ξενόγλωσση και ελληνική βιβλιογραφία. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι τα πορίσματα που προέκυψαν από τον συσχετισμό των δημογραφικών χαρακτηριστικών του δείγματος με τις μεθόδους διδασκαλίας, τις γραμματικές προσεγγίσεις και τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, ενώ σε αρκετά σημεία παρουσιάζουν σύγκλιση, δε λείπουν και οι περιπτώσεις που η διαφοροποίηση αποτελεί το κυρίαρχο χαρακτηριστικό.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΨΑΛΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ.pdfΗ παρούσα διπλωματική διαρθρώνεται σε τρία βασικά μέρη, στο θεωρητικό μέρος, στο ερευνητικό μέρος και το παράρτημα. Υπό το πρίσμα των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων, διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτών για τις μεθόδους διδασκαλίας και τις γραμματικές προσεγγίσεις που υιοθετούν σε προγράμματα εκμάθησης της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης σε ενηλίκους. Επιπρόσθετα συσχετίζονται τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος με τις παραπάνω παραμέτρους.2.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.