Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32381
Title: Η προώθηση της δημιουργικής γραφής κατά τη διδασκαλία της γερμανικής ως ξένης γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέσω ενός σχεδίου εργασίας με στόχο τη δημιουργική συγγραφή ενός παραμυθιού.
Authors: ΖΗΒΑ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: Μπλιούμη, Αγλαία
Keywords: kreatives Schreiben
Issue Date: Oct-2016
Abstract: « Η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και η καλλιέργεια της φαντασίας είναι από τις πιο παραμελημένες πλευρές των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων» (Ευγένιος Τριβιζάς 2013: online). Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς, όπως είναι αυτός που ζούμε σήμερα, τα παιδιά θα βρεθούν αντιμέτωπα με πολλές προκλήσεις και θα χρειαστούν τη δημιουργικότητα και την φαντασία τους για να ανταπεξέλθουν. Η δημιουργική γραφή καλλιεργεί με τον καλύτερο τρόπο τη φαντασία και προάγει τη δημιουργικότητα των παιδιών γιατί συνδέει τη φαντασία με την εκφραστικότητα. Θέμα της εργασίας μου αποτελεί η προώθηση της « δημιουργικής γραφής » στα πλαίσια του μαθήματος των γερμανικών ως ξένη Γλώσσα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στόχος της είναι να ερευνήσει εάν και κατά ποσό η «δημιουργική γραφή» μέσω των δημιουργικών συγγραφικών ασκησεών της μπορεί να προάγει τη δεξιότητα της γραπτής έκφρασης και να δώσει κίνητρο στους μαθητές να γράψουν στην ξένη Γλώσσα. Για να δοθεί απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα γίνεται αρχικά η προσπάθεια, στο θεωρητικό μέρος της εργασίας, μιας βασικής επισκόπησης του όρου δημιουργική γραφή. Παράλληλα με την προσπάθεια μιας εννοιολογικής οριοθέτησης των όρων δημιουργικότητα και δημιουργική γραφή, γίνεται αναφορά στην ιστορία, στις αρχές, στους στόχους και στους λόγους για τη δημιουργική γραφή στο σχολείο. Επιπλέον παρουσιάζονται οι φάσεις, οι τεχνικές και οι μέθοδοι της δημιουργικής γραφής. Επειδή ένα σχέδιο εργασίας αποτελεί ιδανική συνθήκη για την εξάσκηση της δημιουργικής γραφής εισάγονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της μεθόδου διδασκαλίας στο σχολείο και αναδεικνύεται η σχέση αμοιβαίας σύνδεσης της δημιουργικής γραφής και της μεθόδου Project. Εν κατακλείδι αιτιολογείται από διδακτική άποψη η καταλληλότητα του παραμυθιού ως μέσο ώθησης της γραπτής έκφρασης των εφήβων στα πλαίσια του μαθήματος των Γερμανικών ως ξένη Γλώσσα. Το θεωρητικό μέρος θέτει τη βάση για το πρακτικό μέρος, δηλαδή την εφαρμογή δημιουργικών συγγραφικών τεχνικών, στα πλαίσια ενός σχεδίου εργασίας, στην σχολική πράξη. Έτσι οι μαθητές ενός ελληνικού δημόσιου Γυμνασίου καταπιάνονται με ένα πλήθος δημιουργικών συγγραφικών ασκήσεων και τεχνικών. Με επικέντρωση σε τεχνικές που χρησιμοποιούν τα λογοτεχνικά κείμενα και λυρικά κείμενα ως πηγή έμπνευσης. Να ευχαριστήσω θα ήθελα σε αυτό το σημείο τους μαθητές και τις μαθήτριες του 1ου Γυμνασίου Νάξου που διέθεσαν τα κείμενά τους και μαζί με αυτά τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τα όνειρά τους. Η απλή ανάγνωση των κειμένων τους καταπλήσσει, και αποδεικνύει τι είναι ικανοί να πράξουν όταν κατευθύνονται μεθοδολογικά και ειδικά όταν ο δάσκαλος δείξει σε αυτούς εμπιστοσύνη.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomarbeit kreatives Märchenschreibprojekt.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, παράρτημα2.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.