Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32358
Title: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ : ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Authors: ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ
Keywords: Επικοινωνιακή διαδικασία;πολιτιστικό μάρκετινγκ;στρατηγική επικοινωνίας
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η εξωστρέφεια των πολιτιστικών οργανισμών και το «άνοιγμά» τους στην κοινωνία είναι σήμερα αναγκαίος παράγοντας ως προς την εξασφάλιση της οικονομικής τους βιωσιμότητας. Για αυτό τον λόγο, η οργάνωση επικοινωνιακής στρατηγικής αποτελεί πλέον επιβεβλημένη απόφαση και όχι απλώς επιλογή, ώστε να μπορέσει ο οργανισμός να επιτύχει καλλιτεχνική ανάπτυξη και οικονομική βιωσιμότητα. Στο σύγχρονο δυναμικό επικοινωνιακό τοπίο της κοινωνίας των πληροφοριών και της γνώσης η ανάγκη αναδιαμόρφωσης των τρόπων και των μεθόδων με τις οποίες οι πολιτιστικοί οργανισμοί επιλέγουν να προσελκύσουν το κοινό τους καθώς και να επικοινωνήσουν πιο αποτελεσματικά μαζί του προβάλλει ολοένα και πιο έντονη. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους εφαρμόζεται η επικοινωνιακή διαδικασία στο σύγχρονο πολιτιστικό τοπίο, και ειδικότερα στο χώρο των μουσείων. Επιχειρείται η παρουσίαση μιας ολοκληρωμένης μουσειακής στρατηγικής μέσα στο πλαίσιο των τακτικών του σύγχρονου πολιτιστικού μάρκετινγκ και γύρω από τους άξονες της προσέλκυσης και της συμμετοχής του κοινού. Αναλύεται η σημασία και ο ρόλος του κοινού και της μουσειακής εμπειρίας, καθώς επίσης και ο ρόλος των συνεργασιών στο σύγχρονο πολιτιστικό τοπίο της μουσειακής πρακτικής με κύριο γνώμονα την οικονομική βιωσιμότητα. Ως μελέτη περίπτωσης έχει επιλεγεί το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού της Θεσσαλονίκης, το οποίο αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση δημόσιου μουσείου που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις των σύγχρονων κρίσεων. Τέλος, μέσα από τη μελέτη του θεωρητικού πλαισίου, την παρουσίαση της επικοινωνιακής στρατηγικής του Μ.Β.Π. και την έρευνα κοινού επιχειρείται η αναγνώριση των στοιχείων της στρατηγικής του Μουσείου, η διερεύνηση των αναγκών που ικανοποιεί, καθώς και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των επικοινωνιακών δράσεων που έχει επιλέξει.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία βιβλιοθήκη ΕΑΠ 1.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής16.14 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.