Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32354
Title: ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΠΕ:ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Authors: ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΟΦΙΑ
Advisor: ΑΡΜΑΟΣ, Δρ.ΡΕΜΟΣ
Keywords: ΤΠΕ;Εκπαιδευτικοί;Επιμόρφωση;Αποτελεσματικότητα
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Περίληψη Η εισαγωγή και χρήση των ΤΠΕ στα σχολεία αυξάνεται τα τελευταία χρόνια με στόχο τη συνολική βελτίωση, εξέλιξη και εναρμόνιση της εκπαίδευσης με τα πρότυπα του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού συστήματος. Στα πλαίσια αυτά ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι ενεργητικός και συμμετοχικός καθώς για την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας καλείται, αξιοποιώντας όσο καλύτερα γίνεται τις ΤΠΕ, να εξελίξει και τον τρόπο που διδάσκει. Ωστόσο έχει διαπιστωθεί ερευνητικά ότι οι εκπαιδευτικοί, τόσο της Α/θμιας όσο και της Β/θμιας εκπαίδευσης δε χρησιμοποιούν συχνά τις ΤΠΕ ή δε γνωρίζουν να τις χρησιμοποιούν κυρίως γιατί ο βαθμός εξοικείωσής τους με αυτές είναι ελλιπής, ενώ δίνουν προτεραιότητα στη χρήση παραδοσιακών τεχνικών διδασκαλίας. Αυτό το πρόβλημα καλείται να λύσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ .Συνεπώς, η διερεύνηση των αντιλήψεων, των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και της Β/θμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αποτελεσματικότητα που επέφερε η χρήση των ΤΠΕ στον τρόπο της εκπαιδευτικής διαδικασίας θεωρούμε ότι θα εμπλουτίσει το ζήτημα αυτό. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις, τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την αποτελεσματικότητα που είχε για αυτούς η χρήση των ΤΠΕ στον τρόπο που διδάσκουν. Επίσης στόχος της έρευνας είναι η ανάδειξη του τρόπου συμβολής των ΤΠΕ στον τρόπο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, στους λόγους που τους απέτρεπαν να τις χρησιμοποιήσουν αρχικά, στις δυσκολίες που συνάντησαν κατά την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη καθώς και στη συμβολή της επιμόρφωσης τους σε αυτή. Στη συγκεκριμένη έρευνα επιλέχθηκε η ποιοτική μεθοδολογία ως η πιο κατάλληλη, καθώς στόχος της ήταν η διερεύνηση των βαθύτερων αντιλήψεων, απόψεων και στάσεων των εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης για τη χρήση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία τους και η ανάδειξη του τρόπου με τον οποίο αυτές συνέβαλλαν σε έναν αποτελεσματικότερο τρόπο διδασκαλίας. Για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνας επιλέχθηκε η συνέντευξη, μέσω της οποίας είναι δυνατή η σε βάθος άντληση και η κατανόηση σύνθετων πληροφοριών που απορρέουν μέσα από τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών, που αποτελούν τα υποκείμενα της έρευνας. Οι συμμετέχοντες της έρευνας ήταν 10 εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης Λαμίας, οι οποίοι έχουν επιμορφωθεί στη χρήση των ΤΠΕ. Από τα πορίσματα της έρευνας προκύπτει ότι οι απόψεις της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών πιστεύουν στην υποστηρικτική χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία τους μετά κυρίως την επιμόρφωσή τους. Σε πολλές περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τις ΤΠΕ ως ένα νέο εργαλείο αλληλεπίδρασης και το ενδιαφέρον τους για επιμόρφωση αποδεικνύει τη διδακτική τους αδυναμία στις νέες τεχνολογίες .Η θετική τους στάση απέναντι στη χρήση των ΤΠΕ φανερώνει το βαθμό ετοιμότητάς τους να εμπλακούν σε μια διαδικασία εκπαίδευσης προκειμένου να βελτιώσουν τη διδακτική τους ικανότητα.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf'Πίνακας περιεχομένων', 'Κυρίως σώμα διπλωματικής', 'Παραρτήματα',.604.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.