Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32337
Title: Ο προγραμματισμός και η σημασία του για τις Μονάδες Εκπαίδευσης Ενηλίκων - Η αναγκαιότητα του στρατηγικού και του λειτουργικού προγραμματισμού στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Authors: ΧΗΡΑ, ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ
Advisor: Χλαπάνης, Γεώργιος-Ερρίκος
Keywords: Σχεδιασμός-Προγραμματισμός;Μονάδες Εκπαίδευσης Ενηλίκων;Στρατηγικός Προγραμματισμός;Λειτουργικός Προγραμματισμός;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών;Planning;Adult Education Units;Strategic Planning;Operational Planning;Second Chance Schools;Teachers Training
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στο χώρο της εκπαίδευσης, η διαδικασία του σχεδιασμού-προγραμματισμού αποτελεί το πρώτο και βασικότερο στάδιο για την υλοποίηση της λειτουργίας της διοίκησης σε κάθε εκπαιδευτική μονάδα. Διακρίνεται στο στρατηγικό και το λειτουργικό προγραμματισμό, με τον πρώτο να αφορά τους μακροπρόθεσμους στόχους της μονάδας και συνεπώς τη γενικότερη πορεία της, ενώ ο δεύτερος τους βραχυπρόθεσμους στόχους και την καθημερινή της λειτουργία. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα η άσκηση του στρατηγικού προγραμματισμού είναι σχετικά περιορισμένη, σε αντίθεση με αυτή του λειτουργικού, που εφαρμόζεται ευρέως. Εξαίρεση αποτελούν οι δομές εκπαίδευσης ενηλίκων και συγκεκριμένα τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), όπου το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους προϋποθέτει την υλοποίηση και των δύο μορφών προγραμματισμού, ως αναπόσπαστο κομμάτι για την εφαρμογή των καινοτομιών του σχολείου, με την επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού να θεωρείται μια εκ των σημαντικότερων. Ωστόσο, σύμφωνα με τη μελέτη της διεθνούς και ελληνικής βιβλιογραφίας, προκύπτει ότι αν και η λειτουργία του σχεδιασμού-προγραμματισμού στην εκπαίδευση αποτελεί αντικείμενο μελέτης των τελευταίων δεκαετιών, δεν έχει ερευνηθεί επαρκώς το ζήτημα του προγραμματισμού στα Σ.Δ.Ε., εντοπίζοντας ερευνητικό κενό στη διερεύνηση της αναγκαιότητας του στρατηγικού και λειτουργικού προγραμματισμού, στο πεδίο της επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Ως εκ τούτου, στην παρούσα ερευνητική προσπάθεια διερευνήθηκε η υλοποίηση του σχεδιασμού-προγραμματισμού στο πλαίσιο της επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού στα Σ.Δ.Ε., μέσα από τις αντιλήψεις 90 εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις εν λόγω μονάδες, χρησιμοποιώντας την ποσοτική και την ποιοτική μέθοδο και με εργαλεία συλλογής δεδομένων, το δομημένο ερωτηματολόγιο και την ημιδομημένη συνέντευξη. Σύμφωνα με τα ευρήματα που προέκυψαν, επιβεβαιώνεται η εφαρμογή της λειτουργίας του σχεδιασμού-προγραμματισμού στα προγράμματα επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού και η υλοποίηση της διαδικασίας τόσο του μακροπρόθεσμου στρατηγικού προγραμματισμού, όσο και του βραχυπρόθεσμου λειτουργικού προγραμματισμού στο πλαίσιο των επιμορφωτικών δράσεων των εκπαιδευτικών μονάδων, διαδικασίες που χαρακτηρίζονται από τους συμμετέχοντες απαραίτητες, για την οργάνωση και λειτουργία των σχολικών μονάδων και ταυτόχρονα για την υλοποίηση των στόχων τους. Ολοκληρώνοντας, η παρούσα ερευνητική προσπάθεια μέσα από την παράθεση των ευρημάτων, επιδιώκει να εμπλουτίσει τη σχετική βιβλιογραφία, καταδεικνύοντας τη σημασία του προγραμματισμού στο πλαίσιο της επιμόρφωσης στα Σ.Δ.Ε. και ταυτόχρονα να προκαλέσει το έναυσμα για διενέργεια ανάλογων μελλοντικών ερευνών στις Μονάδες Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Μ.Ε.Ε.).
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΧΗΡΑ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_95634.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.99 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.