Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32336
Title: ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ (Σ.Δ.Ε.) ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ Σ.Δ.Ε. ΔΕΛΤΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Authors: ΤΑΣΙΟΥΔΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Advisor: Πάντα , Δήμητρα
Keywords: Εκπαιδευόμενος;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;Χρήση και κριτική αξιοποίηση;Πληροφορικός Γραμματισμός
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) αποτελούν μια βασική εκπαιδευτική δομή της εκπαίδευσης ενηλίκων όπου φοιτούν ενήλικες με ποικίλα και ανομοιογενή χαρακτηριστικά. Ένας από τους βασικούς στόχους στα Σ.Δ.Ε. είναι η απόκτηση σύγχρονων γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που θα τους βοηθήσουν στην κοινωνική και οικονομική ένταξη καθώς και στην επαγγελματική τους ανέλιξη. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται το μάθημα του Πληροφορικού Γραμματισμού το οποίο αποτελεί βασικό γνωστικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών των Σ.Δ.Ε. Αναγνωρίζοντας τόσο τη σημαντικότητα του θεσμού των Σ.Δ.Ε., ως πρωτότυπο και καινοτόμο σχολείο της εκπαίδευσης ενηλίκων όσο και της σπουδαιότητας του εν λόγω γνωστικού αντικειμένου, είναι σημαντικό να αποτυπωθούν οι απόψεις των εκπαιδευόμενων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) αναφορικά με τη χρήση και κριτική αξιοποίηση του Πληροφορικού Γραμματισμού. Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευόμενων σχετικά με τον αντίκτυπο του εν λόγω μαθήματος στην καθημερινή τους πρακτική, στη σύγχρονη και απαιτητική αγορά εργασίας καθώς και σε προσωπικό επίπεδο. Ακόμη, η συγκεκριμένη ερευνητική μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση των ενδεχόμενων αλλαγών που προκλήθηκαν τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική τους εικόνα, ύστερα από τη σωστή και ορθολογική χρήση των νέων τεχνολογιών. Το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνας βασίσθηκε στην ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, καθώς και στην αναζήτηση ηλεκτρονικών πηγών, σε σχέση με το προς διερεύνηση θέμα. Η έρευνα διεξήχθη στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) του Δήμου Δέλτα στο Νομό Θεσ/νίκης και χρησιμοποιήθηκε η μεθοδολογική τριγωνοποίηση. Σε αυτήν συμμετείχαν εβδομήντα εκπαιδευόμενοι, στο πλαίσιο της ποσοτικής έρευνας και οκτώ εκπαιδευόμενοι για την πραγματοποίηση των συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι μέσα από το μάθημα του Πληροφορικού Γραμματισμού ενισχύθηκε η διάθεση των εκπαιδευόμενων για χρήση και αξιοποίηση του ηλεκτρονικού υπολογιστή σε καθημερινές εργασίες. Ωστόσο, οι περισσότεροι ήταν αρνητικοί σε σχέση με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του Διαδικτύου για την πραγματοποίηση πιο εξειδικευμένων και πολύπλοκων εργασιών. Επίσης, η πλειονότητα θεωρεί ότι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων στις νέες τεχνολογίες, αποτελεί ένα σημαντικό εφόδιο για έναν ενήλικα σε επαγγελματικό επίπεδο και ότι η απόκτηση ενός επίσημου πιστοποιητικού στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, θα βελτίωνε τη δυνατότητα εύρεσης εργασίας ή τη βελτίωση της ήδη υπάρχουσας εργασιακής τους θέσης. Ωστόσο, οι εκπαιδευόμενοι αναφέρουν ότι δεν σημειώθηκε κάποια αλλαγή στην εργασιακή τους θέση, παρά τη βελτίωση των γνώσεών τους στις νέες τεχνολογίες. Όπως προκύπτει από την έρευνα οι περισσότεροι εκπαιδευόμενοι ήταν επιφυλακτικοί έως αρνητικοί ως προς την κριτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Παρ’ όλα αυτά, η πλειοψηφία πιστεύει ότι η εκμάθηση του ηλεκτρονικού υπολογιστή, έχει αλλάξει θετικά την άποψή τους απέναντι στις νέες τεχνολογίες και δείχνει συγκρατημένη στάση ως προς τη βελτίωση της αυτοπεποίθησή τους, αναφορικά με τη χρήση και αξιοποίηση του ηλεκτρονικού υπολογιστή σε διάφορους τομείς της ζωής τους. Τέλος, η πλειονότητα θεωρεί ότι η εκμάθηση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του Διαδικτύου άλλαξε αρκετά την επαγγελματική τους ταυτότητα καθώς βελτιώθηκαν οι επαγγελματικές τους δεξιότητες, σε ικανοποιητικό βαθμό, μέσα σε ένα σύγχρονο και απαιτητικό περιβάλλον.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tasioudis Georgios E..pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.