Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32334
Title: Στάσεις και τρόποι αντιμετώπισης από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης φαινομένων εκφοβισμού (bullying) στο χώρο του σχολείου
Authors: ΠΟΛΥΔΩΡΟΥ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Advisor: Παπαγεωργάκης, Παναγιώτης, Δρ.
Keywords: Σχολικός εκφοβισμός;bullying;πολιτικές πρόληψης του εκφοβισμού;preventing policies of bullying;διευθυντής και σχολικός εκφοβισμός;director(principal) and bullying
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσουμε τις στάσεις και τους τρόπους των διευθυντών των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην αντιμετώπιση του φαινόμενου του εκφοβισμού στο χώρο του σχολείου. Στη εργασία αξιοποιήθηκε η μέθοδος της ποσοτικής ανάλυσης των δεδομένων και χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, σε δείγμα 106 διευθυντών δημοτικών σχολείων, ακολουθώντας τη διαδικασία της σκόπιμης δειγματοληψίας. Προηγήθηκε πιλοτική προέρευνα σε οχτώ (8) διευθυντές για να διαμορφωθεί το τελικό μεθοδολογικό εργαλείο. Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε ότι στα μεγάλης οργανικότητας σχολεία παρατηρούνται πιο έντονα φαινόμενα εκφοβισμού με έντονη παρουσία σωματικού και λεκτικού εκφοβισμού ως κυρίαρχες μορφές άσκησης του. Κυρίαρχη αντίληψη φαίνεται να επικρατεί η θεώρηση της συνεργασίας με τους γονείς και εκτιμάται ως απαραίτητη για τη πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου. Όσον αφορά τους τρόπους πρόληψης του φαίνεται να επικρατούν μεταξύ των διευθυντών οι εξής τάσεις: Η καλή εποπτεία του χώρου του σχολείου, οι σαφείς κανόνες, οι οποίοι πρέπει να εφαρμόζονται με συνέπεια, η κοινή πολιτική και συνεργασία των εκπαιδευτικών και τέλος η ουσιαστική συνεργασία με τους γονείς. Αναφορικά με τα μέτρα που λαμβάνουν οι διευθυντές αρχικά φαίνεται να αντιμετωπίζουν το περιστατικό έγκαιρα, συζητούν με τους εμπλεκόμενους μαθητές, ενημερώνουν τους γονείς τους και παρακολουθούν το συμβάν ενώ το καταγράφουν. Επίσης, παρουσιάζεται η καθολική επιθυμία των διευθυντών για επαναλαμβανόμενη επιμόρφωση καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας τους, ενώ οι μισοί εξ αυτών, αναφέρουν ότι έχουν λάβει κάποιο είδος επιμόρφωση. Αναμένεται η παρούσα ερευνητική μελέτη να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση της Πολιτείας για τη διαμόρφωση ενός θεσμικού πλαισίου, το οποίο να δίνει περισσότερες πρωτοβουλίες στους διευθυντές των σχολικών μονάδων στη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού πλαισίου στην πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΟΛΥΔΩΡΟΥ- ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ .pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.88 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.