Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32328
Title: Συγκριτική μελέτη της στάσης των εκπαιδευτικών από 6 χώρες της ΕΕ στην καινοτομία: την εφαρμογή του προγράμματος Erasmus+
Authors: ΛΥΜΠΕΡΗ, ΘΕΟΔΩΡΑ
Advisor: ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ, ΜΑΡΙΑ
Keywords: ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ;ERASMUS+
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η έννοια της αλλαγής συνδέεται με την εξελικτική πορεία του ανθρώπινου είδους στη γη και με την ανάπτυξή του, όμως, όταν η αλλαγή συνδέεται με το σχολικό περιβάλλον, τότε αυτή αποκτά νέες διαστάσεις και ακόμη πιο ενδιαφέρουσες οπτικές. Στην παρούσα εργασία το ζήτημα της αλλαγής αποκτά νέες οπτικές μέσω της συνεργασίας σε στρατηγική σύμπραξη έξι σχολείων από κράτη- μέλη της Ε.Ε. (Ευρωπαϊκής Ένωσης) και του Ε.Ο.Χ. (Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου), κατά την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, που διευρύνεται και ενσωματώνεται στα σχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας. Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, η εργασία αφορμάται από τη σύγχρονη προβληματική σχετικά με το θέμα της αλλαγής και της διαχείρισής της σε έναν σχολικό οργανισμό. Θέμα που στη σημερινή εποχή αποτελεί μια επιβεβλημένη ή επιθυμητή κατάσταση στους περισσότερους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, λόγω των ραγδαίων οικονομικών και κοινωνικών μεταβολών, που επισυμβαίνουν. Σκοπός της έρευνας είναι να μελετήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την εισαγωγή ενός καινοτόμου προγράμματος στο σχολικό χώρο και συγκεκριμένα του προγράμματος Erasmus+. Πρόκειται για μία ποσοτική έρευνα, η οποία μέσα από το ερωτηματολόγιο στάσεων και απόψεων των εκπαιδευτικών, σκοπό έχει να καταδείξει τις τέσσερις μορφές απόψεων σε σχέση με την αλλαγή. Βασικά αποτελέσματα και συμπεράσματα είναι πως η πλειονότητα των εκπαιδευτικών έχει θετική στάση απέναντι στην εισαγωγή καινοτόμων προγραμμάτων, με περιθώριο για βελτίωση της εικόνας αυτής στο μέλλον. Συγκεκριμένα, διερευνώνται οι στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στην εισαγωγή καινοτομίας, που αποτελεί η λειτουργία του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ στις σχολικές μονάδες έξι συνεργαζόμενων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλα, εξετάζεται το μοντέλο ηγεσίας που συμβάλλει στην επιτυχή εισαγωγή της καινοτομίας. Μέσα από τη συγκέντρωση των στοιχείων θα αποτυπωθούν τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών ή της σχολικής μονάδας, τα οποία ενισχύουν ή αναστέλλουν την αλλαγή.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lymperi_EKP62_DE.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.