Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32321
Title: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΡΟΠΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΔΙΑΜΕΣΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ ΧΗΜΕΙΑΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ (2015-16)
Authors: ΧΡΟΝΑΚΗΣ, ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Advisor: Φλογαΐτη, Ευγενία
Keywords: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση - Environmental Education, Φυσικές Επιστήμες – Χημεία - Science subjects – Chemistry, Σύγχρονα Περιβαλλοντικά Προβλήματα, Σχολικά Εγχειρίδια Χημείας - Chemistry Textbooks of Lyceum, Αειφορία - sustainability - Modern Environmental Problems
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση δε διδάσκεται στο Ενιαίο Λύκειο ως αυτόνομο μάθημα. Περιλαμβάνεται όμως σε διάφορες ενότητες πολλών μαθημάτων κυρίως των Φυσικών Επιστημών (Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας & Διαχείρισης Φυσικών Πόρων). Σε μεγάλο βαθμό η αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων γίνεται μονόπλευρα από την οπτική γωνία της κάθε Επιστήμης. Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται ουσιαστικά μια προσπάθεια διερεύνησης του τρόπου προσέγγισης των περιβαλλοντικών ζητημάτων που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την αειφορία στα σχολικά εγχειρίδια Χημείας του Ενιαίου Λυκείου. Η προσέγγιση αυτή μελετάται σε συνδυασμό και με τους αντίστοιχους στόχους που έχουν τεθεί στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Κύρια ερωτήματα που τίθενται προς διερεύνηση και απάντηση είναι: α) Συνδέεται τελικά το αντικείμενο της Χημείας (όπως διδάσκεται σήμερα στα σχολικά εγχειρίδια) με την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία; β) Προωθούν τα σχολικά εγχειρίδια Χημείας τις αρχές της αειφορίας και μαθαίνουν τους μαθητές να τις εντοπίζουν και να τις εντάσσουν στην καθημερινότητας τους; Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τους σκοπούς της παρούσας εργασίας, ως κύρια ''εργαλεία'' χρησιμοποιήθηκαν τα ίδια τα εγχειρίδια Χημείας και ΑΠΣ των τριών τάξεων του Λυκείου. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν σημαντικές παραλείψεις και λανθασμένες ίσως προσεγγίσεις των αειφορικών αρχών σε συνδυασμό με το αντικείμενο της Χημείας. Απαιτούνται κατάλληλες μεταβολές και προσθήκες δεδομένων στα σχολικά εγχειρίδια και των τριών τάξεων και κυρίως της Γ' Λυκείου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΧΡΟΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΔΕ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.46 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.