Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32316
Title: Στρατηγικές ανάπτυξης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Μελέτη περίπτωσης: μικρή ξενοδοχειακή μονάδα 4 αστέρων στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας
Authors: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Advisor: ΜΑΡΙΝΑΚΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δρ
Keywords: Στρατηγικός σχεδιασμός;Strategic Planning;Ξενοδοχείο;Hotel;Διοίκηση;Management;Επιχειρηματικό Σχέδιο;Bussiness Plan;Στρατηγικές ανάπτυξης;Development Strategies
Issue Date: Sep-2016
Abstract: Στην εποχή των γρήγορων και μεγάλων αλλαγών που διανύουμε είναι αναγκαίο οι επιχειρήσεις να αλλάζουν μορφή και προσανατολισμό για να προσαρμόζονται στο ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Προκειμένου να αποκτήσουν οι επιχειρήσεις ανταγωνιστικό πλεονέκτημα δεν πρέπει να είναι παθητικοί δέκτες των αλλαγών αλλά φορείς, μέτοχοι, ακόμη και δημιουργοί αυτών. Είναι προτιμότερο δηλαδή να ηγούνται από το να ακολουθούν και αυτό μπορούν να το πετύχουν εντρυφώντας στην διαδικασία του στρατηγικού σχεδιασμού και προγραμματισμού. Στην πραγματικότητα η στρατηγική είναι η ικανότητα των ηγετών να προβλέπουν το μέλλον πριν από τους άλλους και να δημιουργούν προϊόντα και υπηρεσίες σχεδιασμένα για την εκμετάλλευση των ευκαιριών που εντοπίζονται στο μέλλον της επιχείρησης. Πέραν του προσανατολισμού στην πρόβλεψη των μελλοντικών συνθηκών σημαντική είναι και η ικανότητα της προσθήκης αξίας για τους μετόχους, το προσωπικό, τους ιδιοκτήτες, τους πελάτες και την κοινωνία γενικότερα. Η αξία αυτή μπορεί να σημαίνει απόδοση στα επενδυμένα από τους μετόχους κεφάλαια, κέρδος για τον ιδιοκτήτη, απόλυτη ικανοποίηση και υπέρβαση των προσδοκιών των πελατών, έτσι ώστε αυτοί να παραμείνουν πιστοί. Η συνεχής όμως προσήλωση στην καινοτομία και η φιλοσοφία της αλλαγής δεν αποτελούν μέρος της συνήθους καθημερινής πρακτικής των διοικητικών στελεχών των ξενοδοχείων. Η παρούσα εργασία είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να καταδείξει ποια είναι τα βήματα που απαιτούνται για να προσαρμοστεί η επιχείρηση στις περιβαλλοντικές αλλαγές, να επενδυθούν οι πόροι της σε συμβατά με τις μελλοντικές συνθήκες προϊόντα και υπηρεσίες με απώτερο σκοπό να αποκτήσει βιώσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αυτή η διαδικασία απαιτεί ακριβείς προβλέψεις των μελλοντικών ταμειακών ροών και προσεκτικό σχεδιασμό των εσωτερικών διαδικασιών της επιχείρησης έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η δημιουργία ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών τα οποία θα παράγουν προστιθέμενη αξία για όλους τους εμπλεκόμενους με την επιχείρηση. Απαιτεί δηλαδή προσεκτικό στρατηγικό σχεδιασμό και ορθή κατανομή των πόρων της επιχείρησης. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των ενεργειών και λειτουργιών στρατηγικού προγραμματισμού των, κυρίως μικρής δυναμικότητας, ξενοδοχειακών μονάδων της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας και του τρόπου που αυτές σχετίζονται με την αύξηση της οργανωσιακής επίδοσης και της κερδοφορίας.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία Σεπτεμβριος 2016 (2) (2).pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής6.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.