Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32294
Title: “ Το σχολείο σε διάλογο με το μουσείο: μελέτη της σχέσης του εκπαιδευτικού με τον μουσειοπαιδαγωγό .”
Authors: ΜΠΟΥΡΑΝΤΑΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Advisor: ΦΙΛΙΠΠΟΥΠΟΛΙΤΗ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Keywords: μουσείο, σχολείο, άτυπη - τυπική εκπαίδευση, θεωρίες μάθησης, μουσειοπαιδαγωγική, μουσειοπαιδαγωγός, εκπαιδευτικός, εκπαιδευτικό πρόγραμμα, Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, ερευνητική μέθοδος;museum, school, informal and formal education, theories of learning, museum education, museum tutor/teacher, school teacher, educational project, National Historic Museum, Research Method.
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σε μία εποχή όπου ο κόσμος μας αντιμετωπίζει συνεχώς νέες κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές προκλήσεις, οι πολιτιστικοί φορείς, όπως τα μουσεία, καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τον ρόλο και την επίδρασή τους στην κοινωνία. Μέσα από την ανάγκη να παράγουν κοινωνικό έργο απευθύνονται σε ολοένα και ευρύτερο κοινό και δραστηριοποιούνται σε θέματα όπως η ανεκτικότητα, η διαφορετικότητα, η καινοτομία, και η δημιουργικότητα. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά το μαθητικό κοινό, ο εκπαιδευτικός ρόλος των μουσείων ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μία ενδιαφέρουσα εξέλιξη, η οποία διαφαίνεται από τις δράσεις που αναπτύσσονται μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τους. Στόχος των μουσείων είναι να προσελκύσουν τους μαθητές των σχολείων να έρθουν σε επαφή με τις συλλογές τους, με έναν τρόπο, που θα συμπληρώνει την εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής μονάδας. Με την εργασία αυτή, θα προσπαθήσουμε να αποδείξουμε, ότι μόνο μέσα από μία ολοκληρωμένη και ουσιαστική συνεργασία του μουσείου με το σχολείο θα κατορθώσουμε να εξοικειώσουμε τους μαθητές με το μουσείο ως θεσμό και ως ένα χώρο ο οποίος τους προσφέρει μια μαθησιακή και ψυχαγωγική εμπειρία. Επιπλέον, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος δίνει τη δυνατότητα της ανατροφοδότησης και της διερεύνησης της επίτευξης των στόχων και των σκοπών του αλλά και για πιθανές παρεμβάσεις βελτίωσής του. Στο πρακτικό μέρος της εργασίας χρησιμοποιήθηκε ο σχεδιασμός και η οργάνωση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Οι ήρωες του 21 και τα κειμήλιά τους». Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εφαρμόστηκε πιλοτικά, με τη συμμετοχή της Ε΄ και ΣΤ' τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα συνδέθηκε με το σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος της Ιστορίας της ΣΤ' τάξης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε η θεωρητική γνώση του σχολείου να μετατραπεί σε εμπειρική γνώση στο μουσείο.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Μπουραντά Δημήτρη.pdf"Συνολικό σώμα διπλωματκής"2.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.