Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32292
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔερμεντζόπουλος, Χρήστος-
dc.contributor.authorΣΑΚΚΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ-
dc.date.accessioned2016-10-01T07:59:30Z-
dc.date.available2016-10-01T07:59:30Z-
dc.date.issued2016-10-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/32292-
dc.description.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Σε μία κρίσιμη ιστορικά περίοδο τόσο για τη χώρα μας, όσο και για ολόκληρη την Ευρώπη λόγω της παρατεταμένης οικονομικής και πολιτιστικής κρίσης, οι κοινωνίες προσπαθούν να βρουν λύσεις στα πολυεπίπεδα προβλήματά τους. Σε αυτή τη δυσχερή κατάσταση έρχεται να προστεθεί και η προσφυγική κρίση, ένα σοβαρότατο πρόβλημα για ολόκληρη την Ε.Ε. Όλα αυτά έρχονται να αποδείξουν τη λανθασμένη επένδυση από την πλευρά των κρατών σε ένα οικονομοκεντρικό μοντέλο ανάπτυξης και τη μη αξιοποίηση πολιτισμικών στοιχείων που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν βιωσιμότητα και αειφορία σε πολλούς τομείς της οικονομίας. Σε σοβαρά και άλυτα θέματα των προηγούμενων ετών στον τομέα του πολιτισμού, γίνεται επιτακτική η ανάγκη να πάρουν έναν δρόμο σαφώς πιο απλουστευμένο. Βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου η δαιμονοποίηση των ζητημάτων που αφορούν τον πολιτισμό σε συνάρτηση με την οικονομία πρέπει να σταματήσει, ώστε η χώρα να οδηγηθεί σε μια διαφορετική αναπτυξιακή τροχιά, με γνώμονα τη δημιουργικότητα των πολιτιστικών επαγγελμάτων. Οι πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες και ο τουρισμός είναι δύο τομείς που μπορούν να συνεισφέρουν στην οικονομική άνθηση του τόπου, παράλληλα με την πολιτισμική και κοινωνική ομαλοποίηση της τρέχουσας κατάστασης. Στόχος αυτής της εργασίας είναι να έρθει ο κινηματογράφος στο επίκεντρο της πολιτιστικής κατάστασης και να δοθεί η πρέπουσα βαρύτητα στον τομέα αυτό, ως ένα σημαντικό καλλιτεχνικό αλλά και βιομηχανικό προϊόν. Ιδιαίτερα, θα ασχοληθούμε με το ζήτημα της προσέλκυσης ξένων κινηματογραφικών παραγωγών από μια χώρα σαν την Ελλάδα, που και φυσικό πλούτο διαθέτει, αλλά, κυρίως, τεράστια πολιτιστική κληρονομιά. Οι παραλήψεις και τα εμπόδια των προηγούμενων περιόδων πρέπει να ξεπεραστούν, ώστε να αναπτυχθεί μία ιδιότυπη δημιουργική βιομηχανία, που θα εξασφαλίσει έσοδα, θέσεις εργασίας, τεχνογνωσία και προβολή της χώρας μας στο διεθνές πολιτιστικό και τουριστικό στερέωμα. Το θέμα της προσέλκυσης ξένων κινηματογραφικών παραγωγών κάθε άλλο παρά εύκολο κρίνεται, καθώς τα τελευταία χρόνια σε πολλές χώρες της Ευρώπης εργάζονται πάνω σε αυτό το ζήτημα με επαγγελματικούς όρους και κριτήρια και τα κίνητρα που παρέχει η κάθε χώρα οδηγούν σε μία άκρως ανταγωνιστική κατάσταση.el
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel
dc.language.isoΕλληνικά-elel
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel
dc.relationΓκατζιάς, Γ. & Κορρές, Γ. (2011), «Πολιτιστική Οικονομία και χορηγίες: Οικονομική Διαχείριση και Ανάπτυξη Πολιτιστικών Μονάδων», στο Οικονομία του Πολιτισμού, ΕΑΠ, Πάτρα .el
dc.relationΔελβερούδη, Ε.Α. (2002), «Αρχή και Εξέλιξη του Ελληνικού Κινηματογράφου», στο Αθανασάτου, Γ., Δελβερούδη, Ε.Α., Κολοβός, Ν., Νεοελληνικό Θέατρο( 1600-1940), - Κινηματογράφος : Ο Ελληνικός Κινηματογράφος, Τόμος Β΄, Ε.Α.Π, Πάτρα.el
dc.relationΖαχαράτος, Γ. (1999), Οικονομική του τουρισμού και οργάνωση των τουριστικών ταξιδιών, τόμος Α΄ στο Τουριστικός Τομέας, Ε.Α.Π, Πάτρα.el
dc.relationΖαχαράτος, Γ. & Τσάρτας, Π. (1999), Πολιτική και κοινωνιολογία της Τουριστικής Ανάπτυξης: Τουριστικός Τομέας, ΕΑΠ, Πάτρα.el
dc.relationΚοκκώσης, Χ., & Τσάρτας, Π., (1999), Ανάπτυξη και Περιβάλλον στον Τουρισμό στο: Τουριστικό Τομέα, τ. Β’, ΕΑΠ, Πάτρα.el
dc.relationΠασχαλίδης, Γ. (2002), «Βασικές Έννοιες και ζητήματα στη μελέτη του πολιτισμού και της τέχνης» στο Πασχαλίδης,Γ., Χαμπούρη- Ιωαννίδου, Α., Οι Διαστάσεις των Πολιτιστικών Φαινόμενων ,Τόμος Α΄, Εισαγωγή στον Πολιτισμό, Ε.Α.Π., Πάτρα.el
dc.relationΠικοπούλου – Τσολάκη, Δ., (2002), «Ο πολιτισμός ως εναλλακτικός τρόπος εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας στα μουσεία» , στο Γλύτση, Ε., Ζαφειράκου, Α., Κακούρου-Χρόνη, Γ., Πικοπούλου-Τσολάκη, Δ., Οι διαστάσεις των Πολιτιστικών Φαινομένων , τόμος Γ , Πολιτισμός και Εκπαίδευση, ΕΑΠ, Πάτρα .el
dc.relationΣπυροπούλου, Α. (2008), «Μοντερνισμός και Νεωτερικότητα» στο Βλαβιανού,Α., Γκότση, Γ., Καρακάση, Κ., Καργιώτης, Δ., Κατσικάρος, Θ., Πιπινιά, Ι., Προβατά, Δ., Σπυροπούλου, Α., Ιστορία της Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας: Ιστορία της Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας από τις αρχές του 18ου έως τον 20ο αιώνα , Τόμος Β΄, Ε.Α.Π., Πάτρα.el
dc.relationΧαμπουρή-Ιωαννίδου, Α. (2002), «Η δομή του πολιτισμού στην Ελλάδα», στο Αθανασοπούλου, Α., Γλύτση, Α., Χαμπούρη-Ιωαννίδου, Α., Οι διαστάσεις των πολιτιστικών φαινομένων-Πολιτιστικό Πλαίσιο, Τόμος Β΄, ΕΑΠ, Πάτρα.el
dc.subjectΠολιτισμόςel
dc.subjectCultureel
dc.subjectΤουρισμόςel
dc.subjectTourismel
dc.subjectΠολιτιστικές και Δημιουργικές βιομηχανίεςel
dc.subjectCultural and Creative industriesel
dc.subjectκινηματογραφική βιομηχανίαel
dc.subjectFilm industryel
dc.subjectΠροσέλκυσηΞένων κινηματογραφικών παραγωγώνel
dc.subjectAttraction of foreign film productionsel
dc.subjectfilm commissionel
dc.subjectfilm commissionel
dc.titleΗ Ελλάδα ως τόπος προσέλκυσης ξένων κινηματογραφικών παραγωγών. Οικονομικές και κοινωνικές διαστάσεις της περιόδου 1950-2015el
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Thesisel
dc.title.titlelatinThe Greece as a place to attract foreign film productions .Financial and social dimensions of the period 1950-2015el
dc.description.abstractlatinABSTRACT In a historically crucial period not only for our country but also for the whole Europe and because of the protracted economical and cultural crisis, the societies try to find solution to their problems. The refugee crisis, a major problem for the E.U, comes in addition to this difficult situation. All the above establish the wrong investment on the behalf of the countries on an model of development with a financial focal point and also the non utilization of the cultural fact, which would ensure the viability and the sustainability in a lot of economical sections. It is overbearing need for the crucial and unsolved issues of the past in the cultural section to be solved in a much simplified way. We live in a time that the demonization of the issues, that concern culture and in connection to the economy, needs to be ceased so that the country could have a different orbit of development driven by the creativity of cultural professions. The cultural industries and tourism are the sectors that can contribute in the local boom besides with the cultural and social normalization of the current situation. The objective of this work is for the cinema to come in focus of the cultural situation and to pay the proper attention to this section because it is an important artistic and industrial good. In particular, we will deal with the case of the attraction of foreign film productions by countries like Greece, which affords natural wealth and, primarily, a huge cultural heritage. The omissions and the obstacles of the foregoing periods have to overcome, so that an odd industry can be developed which will ensure income, jobs, the know-how and the promotion of our country in the international cultural and tourist scene. The issue of the attraction of foreign film production seems to be difficult because in the recent years in many European countries people work on this case professionally and the motives the country gives lead to a very competitive situation.el
dc.bibliography.number16el
dc.date.accepted2016-09-18-
dc.audienceΔιοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων / ΔΠΜ50el
dc.coverage.pages119el
dc.coverage.references27el
dc.coverage.appendixes5el
dc.description.otherπεριέχει: πίνακες, εικόνεςel
dc.contributor.advisor1Δερμεντζόπουλος, Χρήστος-
dc.contributor.advisor2Σκαρπέλος, Ιωάννης-
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΑΚΚΑΣ - Αντίγραφο 2.pdf
  Restricted Access
3.02 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.