Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32291
Title: Η αποτελεσματικότητα ενός παράλληλου πλαισίου προγράµµατος που χρησιμοποιεί Ιστοεξερευνήσεις για την ανάπτυξη νέων εγγραμματισμών σε μαθητές της Έκτης Δημοτικού
Authors: ΔΟΥΛΓΚΕΡΗ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: Αντωνίου, Λήδα, Δρ.
Keywords: Ιστοεξερεύνηση/WebQuest;Νέοι εγγραμματισμοί/New Literacies
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα διατριβή επιδίωξε να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα ενός παράλληλου πλαισίου προγράµµατος σπουδών που σκοπό είχε να εμπλουτίσει το βιβλίο των Αγγλικών της ΄Εκτης ∆ηµοτικού των δημόσιων δημοτικών σχολείων µε διαδικτυακά διαθέσιµες εφαρµογές Ιστοεξερεύνησης, όπως προτάθηκε από την Papaioannou (2011). Αυτή η πιο μακροχρόνια εφαρμογή των Ιστοεξερευνήσεων θα κάλυπτε το κενό της έρευνας που αφορά στις πιο μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των Ιστοεξερευνήσεων στην ανάπτυξη των πολλαπλών εγγραματισμών -- ιδιαίτερα των εγγραμματισμών της χρήσης των υπολογιστών και της πληροφορίας -- στους μαθητές, καθώς και των υποκείμενων κοινωνιογνωστικών/κοινωνικών-κονστρουκτιβιστικών δομών. Η έρευνα δράσης διεξήχθη σε είκοσι-έναν μαθητές της έκτης δημοτικού, και χρησιμοποίησε έρευνα μικτών μεθόδων μέσα στην τάξη συνδυάζοντας ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα. Η σύγκριση των δεδομένων από το ερωτηματολόγιο πριν και από το ερωτηματολόγιο μετά την εφαρμογή των Iστοεξερευνήσεων, σε συνδυασμό με τις απαντήσεις των μαθητών σε ημι- δομημένες συνεντεύξεις και το ημερολόγιο παρατηρήσεων του καθηγητή παρείχε πολύτιμες πληροφορίες. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι το προαναφερθέν παράλληλο πλαίσιο προγράµµατος σπουδών απέφερε θετικά αποτελέσματα που συνηγορούν για τη χρήση των Ιστοεξερευνήσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ικανοποίησε τις κοινωνικές κονστρουκτιβιστικές απαιτήσεις αναφορικά με την επίτευξη του νέου εγγραμματισμού. Η χρήση των Ιστοεξερευνήσεων παρείχε στους μαθητές ευκαιρίες να επωφεληθούν από τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώση, εφόδια που θα τους βοηθήσουν στο μέλλον, αναφορικά με την κριτική τους ικανότητα να εντοπίζουν, να αξιολογούν και να συνθέτουν τις νέες πληροφορίες που συλλέγουν ομαδικά.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Doulgeri Maria-Dissertation.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και Παραρτήματα4.83 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.