Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32290
Title: Έγγραφα Google : Ένα χρήσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη συνεργατικής γραφής με στόχο την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και του κινήτρου των μαθητών στη τάξη της διδασκαλίας της αγγλικής ως ξένη γλώσσας.
Authors: ΕΞΑΡΧΟΥ, ΜΑΡΙΑ ΑΘΗΝΑ
Advisor: ΤΣΙΟΥΡΗ, ΕΥΑΝΘΙΑ ΔΡ.
Keywords: Google Docs;Web 2.0 Pedagogy;Web 2.0 tools;Project-Based Learning;Collaborative Writing;Collaboration;Creativity;Creative skills;Motivation;Autonomy;Computer-Assisted Language Learning;Thinking skills;New literacies;Critical Thinking;21st century Learning;21st century skills
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Στον ψηφιακό κόσμο που ζούμε, τα τεχνολογικά εργαλεία εξελίσσονται συνεχώς και νέα πλαίσια μάθησης δημιουργούνται. Συγκεκριμένα δημιουργούνται ‘Πλαίσια μάθησης με την υποστήριξη του Υπολογιστή’ που αντικαθιστούν τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας των ξένων γλωσσών και ταυτόχρονα φέρουν αποδοτικά αποτελέσματα για τους μαθητές. Σε αυτά τα πλαίσια οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν νέες δεξιότητες (‘new literacies’, νέες μορφές γραμματισμού) και σταδιακά να κατακτήσουν την αυτονομία στη μάθηση. Ένα περιβάλλον μάθησης με την υποστήριξη του υπολογιστή (CALL context) μπορεί να υλοποιηθεί με την εφαρμογή των εργαλείων Web 2.0, στοχεύοντας στην ενίσχυση της συνεργασίας και της γλωσσικής ανάπτυξης (Shetzer & Warschauer, 2000). Βασιζόμενη στις συγκεκριμένες υποθέσεις, η παρούσα μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση της χρήσης των Εγγράφων της Google (Google Docs) σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της ‘συλλογικής γραφής’ (collaborative writing). Επιπλέον διερευνάται κατά πόσον είναι δυνατόν με το συγκεκριμένο εργαλείο να ενισχυθούν η δημιουργικότητα, τα κίνητρα και η αυτονομία των μαθητών. Επίσης, οι δεξιότητες σκέψης και οι κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών εξετάζονται ως επιπλέον στόχοι. Στη συνέχεια, γίνεται μια προσπάθεια να επιβεβαιωθεί η υπόθεση ότι ο γραπτός λόγος των μαθητών μπορεί να βελτιωθεί μέσω της εφαρμογής των Εγγράφων Google ( Google Docs). Για το σκοπό αυτό, δημιουργήθηκε ένα περιβάλλον μάθησης με την υποστήριξη του υπολογιστή (CALL) για την εφαρμογή του προαναφερθέντος εργαλείου στα πλαίσια του Ερευνητικού Σχεδίου Μελέτης. Συγκεκριμένα μια μικρή ομάδα μαθητών, σε ένα ιδιωτικό πλαίσιο διδασκαλίας στην Αθήνα, συμμετείχε σε ένα σχέδιο εργασίας, διάρκειας δύο μηνών, με στόχο την δημιουργία τριών διαφορετικών ειδών γραφής μέσα από τα Έγγραφα Google (Google Docs). Τα ευρήματα της έρευνας συγκεντρώθηκαν με τη χρήση ποιοτικών και ποσοτικών μεθόδων, έτσι ώστε να αξιολογηθούν τόσο οι σκέψεις των μαθητών αλλά η πιθανή βελτίωση με το πέρας του πειράματος και να επιτευχθεί ο τριγωνισμός των αποτελεσμάτων. Επειδή τα όρια της παρούσας μελέτης είναι περιορισμένα, μπορεί να ειπωθεί ότι η συγκεκριμένη μελέτη υποστηρίζει τη σχετική βιβλιογραφία και θέτει σημαντικές βάσεις για μελλοντική ερευνά. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα Έγγραφα Google (Google Docs) μπορούν να λειτουργήσουν ως εργαλείο συνεργατικής γραφής που δύναται να δημιουργήσει ένα περιβάλλον το οποίο παρέχει κίνητρο στους μαθητές και ενεργοποιεί την δημιουργικότητά τους καθώς εκείνοι οδηγούνται σταδιακά στην αυτονομία. Συνεπώς τα ευρήματα μπορούν να λειτουργήσουν ως ενδιαφέρον παράγοντας έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν τη γνώση και τη διορατικότητα για τη βελτίωση των τρεχόντων διαδικασιών που αφορούν την εκμάθηση γλωσσών.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΞΑΡΧΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΑΘΗΝΑ_89528.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής , Παραρτήματα4.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.