Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32271
Title: Lernerorientierung und Lernerautonomie im DaF-Unterricht
Authors: ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ, ΜΑΡΙΝΑ
Advisor: Wolfrum, Jutta Prof.Dr
Keywords: Lernerautonomie;Μαθητοκεντρική μάθηση
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η καθοδήγηση και η αυτονομία του μαθητή είναι δύο πολύ επίκαιροι όροι στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών. Η μαθητοκεντρική μάθηση καθιστά σαφώς το μάθημα πολύ ενδιαφέρον, προσδίδει παράλληλα στο μαθητή αυτοπεποίθηση και καλλιεργεί και τη συναισθηματική του νοημοσύνη. Η πρωτοβουλία και η οργάνωση του διδάσκοντα είναι απαραίτητα στοιχεία, για να είναι επιτυχημένη μια τέτοια προσπάθεια. Σ’ αυτήν την εργασία γίνεται προσπάθεια να παρουσιαστεί ένα μαθητοκεντρικό μάθημα στην διδασκαλία των γερμανικών ως ξένη γλώσσα. Ο τελικός στόχος είναι η δημιουργία ενός τέτοιου μαθήματος και η απάντηση στο ερώτημα, αν τελικά αυτό είναι εφικτό και πραγματοποιήσιμο. Για να απαντηθούν τα άνω ερωτήματα, θα αναλυθεί ο όρος της μαθητικής αυτονομίας σε σχέση με το μάθημα των ξένων γλωσσών. Αυτό θα βασιστεί στην ανάλυση των θεωριών της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, όπως αυτές διαμορφώθηκαν στο πέρασμα των ετών, καθώς επίσης και των επιστημών που συνδέονται στη διαμόρφωση ενός μαθητοκεντρικού μαθήματος. Πριν από αυτό το βήμα, θα γίνει αναφορά στην σημασία της εκμάθησης ξένων γλωσσών και φυσικά στην γερμανική γλώσσα καθεαυτή, καθώς και την θέση της ως δεύτερη ξένη γλώσσα στη δημόσια ελληνική εκπαίδευση. Στο τρίτο μέρος της εργασίας θα αναλυθεί πώς επιτυγχάνεται η μαθητοκεντρική μάθηση στην εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας μέσω συγκεκριμένων στρατηγικών μάθησης. Θα γίνει ιδιαίτερη αναφορά σ’ αυτές που προωθούν την αυτονομία των μαθητών. Επίσης, θα περιγραφεί η παρακολούθηση ενός τέτοιου μαθήματος απ’ τον καθηγητή και πως αυτός είναι σε θέση να αξιολογήσει τα αποτελέσματα. Ο ρόλος του διδάσκοντα θα παρουσιαστεί διεξοδικά. Στη συνέχεια, θα γίνει αναφορά στην εισαγωγή και εφαρμογή των νέων μέσων στο μάθημα και στον ρόλο τους στην αυτονομία του μαθητή. Στο τέλος, ακολουθεί το πρακτικό κομμάτι της εργασίας, δηλαδή η διαμόρφωση ενός μαθητοκεντρικού μαθήματος στην έκτη τάξη ενός δημοτικού σχολείου. Συμπεράσματα και αποτελέσματα αυτού του πλάνου μαθήματος θα παρουσιαστούν αναλυτικά. Θα αξιολογηθεί, πώς μπορεί κανείς στη πραγματικότητα να δημιουργήσει ένα μαθητοκεντρικό μάθημα και αν αυτό έχει πρακτική εφαρμογή στην καθημερινότητα της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών.
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomarbeit Anagnostaki Marina.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και παραρτήματα1.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.