Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32262
Title: Ο Ψηφιακός Φάκελος Μαθητή ως εργαλείο αξιολόγησης στη συμπληρωματική εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η συμβολή του στη βελτίωση της μαθησιακής πορείας του μαθητή και στη γνωστική αυτονομία του
Authors: ΣΤΑΦΥΛΑ, ΦΩΤΕΙΝΗ
Advisor: Σιάκας, Σπυρίδων
Keywords: Ψηφιακός Φάκελος Μαθητή;εξ αποστάσεως συμπληρωματική εκπαίδευση;αξιολόγηση;αυθεντική αξιολόγηση;κοινωνικά δίκτυα αυτοαξιολόγηση;διαδικασίες μάθησης;αλληλεπίδραση μαθητή - καθηγητή;γνωστική αυτονομία;e-learning;e-portofolio;social media;evaluation
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η συμβατική εκπαίδευση μπορεί να βοηθηθεί από μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε επίπεδο μάθησης κι αξιολόγησης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής Ψηφιακού Φακέλου Μαθητή σε σχέση με τη μαθησιακή του πορεία και την προαγωγή της αυτονομίας του. Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούν τους τρόπους βελτίωσης της μαθησιακής πορείας μαθητή, μέσα από την εφαρμογή Ψηφιακού Φακέλου Μαθητή ως εργαλείου αξιολόγησης στο αντικείμενο της επεξεργασίας ιστορικών πηγών, καθώς και στην προώθηση της αυτονομίας μαθητή μέσα από την επικοινωνία μαθητή- καθηγητή. Τα ερωτήματα αυτά διερευνήθηκαν μέσω έρευνα δράσης και χρησιμοποιήθηκε ποιοτική προσέγγιση. Τα δεδομένα της ερευνητικής διαδικασίας συνελέγησαν με τη μέθοδο της τριγωνοποίησης, η οποία συνδύαζε συνέντευξη, παρατήρηση κι αναφορές εκπαιδευτικών. Μεταξύ των βασικών ευρημάτων συμπεριλαμβάνονται η θετική αποτίμηση της εφαρμογής Ψηφιακού Φακέλου Μαθητή σε επίπεδο μαθησιακής προόδου, γεγονός στο οποίο συμβάλλει η χρήση μέσου κοινωνικής δικτύωσης (facebook) και της τεχνολογίας cloud, ως βοηθητικών εργαλείων ανάπτυξης του Φακέλου αυτού. Το ψηφιακό περιβάλλον επιτρέπει τη συνεχή επαφή του μαθητή με το γνωστικό αντικείμενο και το περιεχόμενο του Φακέλου και αναβαθμίζει την επικοινωνία μαθητή- καθηγητή αναζητώντας νέες ισορροπίες. Με την τήρηση Ψηφιακού Φακέλου Μαθητή, η εξ αποστάσεως, ακόμη κι ως μέθοδος συμπλήρωσης της συμβατικής σχολικής εκπαίδευσης, ενισχύει το ρόλο της στη μαθησιακή αποτελεσματικότητα και ενεργοποιεί την αυτονομία του μαθητή, για την επίτευξη της οποίας απαιτούνται θεσμικές κι άλλες παρεμβάσεις. Ωστόσο, η εφαρμογή Ψηφιακού Φακέλου Μαθητή στη Γ΄ Λυκείου, που προτιμώνται οι παραδοσιακές μέθοδοι αξιολόγησης, μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο προετοιμασίας των μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις, τα θέματα των οποίων συχνά ελέγχουν την ανάκληση πληροφοριών και παράλληλα να επιτρέψει την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δυνατότητας επίλυσης προβλημάτων, μέσω της εμπέδωσης δεξιοτήτων που οδηγούν στη γνώση.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ_Εργασία_Σταφυλά_Φωτεινή_76577.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής968.18 kBAdobe PDFView/Open
Student_e_portofolio.rarΠαράδειγμα Ψηφιακού Φακέλου Μαθητή 28.82 MBcompressed archive rar file open with WinRar applicationView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.