Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32261
Title: Μελέτη της αλληλεπίδρασης σε ένα διαδικτυακό περιβάλλον σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Η περίπτωση του econstudy.gr
Authors: ΡΗΓΑΝΑΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
Advisor: Μουζάκης, Χαράλαμπος, Δρ.
Keywords: Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση;Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση;Διαδικτυακό περιβάλλον εκπαίδευσης;Αλληλεπίδραση
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Το αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη της αλληλεπίδρασης σε ένα διαδικτυακό περιβάλλον σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσα από τη μελέτη της περίπτωσης της διαδικτυακής πλατφόρμας econstudy.gr. Η έρευνα επικεντρώνεται στην αλληλεπίδραση μεταξύ διδάσκοντα και διδασκομένου, μεταξύ διδασκομένου και εκπαιδευτικού υλικού και μεταξύ διδασκομένων, ενώ επιχειρείται και η ανάδειξη των τρόπων, με τους οποίους μπορεί να αυξηθεί η αλληλεπίδραση. Ο ερευνητής χρησιμοποίησε, κυρίως, την ποιοτική μέθοδο διερεύνησης, συνδυάζοντάς την, όμως, με την ποσοτική. Χρησιμοποίησε τρία ερευνητικά εργαλεία: Την πλατφόρμα econstudy.gr, ατομικές ημιδομημένες συνεντεύξεις καθώς και ερωτηματολόγια, σε βολικό δείγμα 15 μαθητών της τρίτης Λυκείου, οι οποίοι διέμεναν στην Αθήνα, ανήκαν στη μεσαία κοινωνική τάξη, είχαν γνώσεις χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών και παρακολουθούσαν φροντιστηριακά μαθήματα, στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας, ώστε να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Τα βασικά αποτελέσματα της έρευνάς μας είναι τα εξής: α) Παρατηρείται σημαντικός βαθμός αλληλεπίδρασης μεταξύ διδάσκοντα και διδασκομένου με ελλείψεις, όμως, στην παροχή εκπαιδευτικών συμβουλών και στην ψυχολογική υποστήριξη, β) παρατηρείται υψηλός βαθμός αλληλεπίδρασης μεταξύ του διδασκομένου και του εκπαιδευτικού υλικού, με εξαίρεση το χαμηλό επίπεδο κατανόησης από τους μαθητές, σχετικά με την ουσιαστική χρησιμότητα όσων μαθαίνουν, γ) παρατηρείται χαμηλός βαθμός αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών, κάτι που φαίνεται πως οφείλεται στον ελλιπή σχεδιασμό της πλατφόρμας, αλλά και στη διαφορετική στόχευση των μαθητών και, τέλος, δ) υπάρχουν πολλές προτάσεις σχετικά με τους τρόπους βελτίωσης των αξόνων αλληλεπίδρασης, με έμφαση στην υιοθέτηση μεθόδων σχετικών με την άμεση και ζωντανή επικοινωνία, καθώς και στην εισαγωγή εξατομικευμένων εργαλείων χρήσης, για το μαθητή. Η συνεισφορά της έρευνας εντοπίζεται στην ανάδειξη νέων στοιχείων, σχετικά με τη χρησιμότητα ενός προγράμματος σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σε μαθητές οι οποίοι διαμένουν σε περιοχές με πολλές εκπαιδευτικές επιλογές.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΔΕ ΡΗΓΑΝΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και παραρτήματα2.82 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.