Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32260
Title: Ανίχνευση επιμορφωτικών αναγκών, σε θέματα Διοίκησης και Οργάνωσης της σχολικής μονάδας, των Διευθυντών Μειονοτικών δημοτικών σχολείων της Θράκης
Authors: ΠΑΠΑΔΑΚΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Advisor: ΚΑΡΑΦΥΛΛΗΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Keywords: Μειονοτική εκπαίδευση, θεσμικό πλαίσιο, διοικητική επιστήμη, επαγγελματική εξέλιξη, ηγεσία, επιμόρφωση
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ανίχνευση των επιμορφωτικών αναγκών των διευθυντών μειονοτικών σχολείων της Θράκης, σε θέματα διοίκησης και οργάνωσης της σχολικής μονάδας και εάν οι επιμορφωτικές ανάγκες τους διαφοροποιούνται από τις αντίστοιχες των διευθυντών των δημόσιων σχολείων. Η ερευνήτρια προκειμένου να προσεγγίσει συνδυαστικά το υπό διερεύνηση θέμα επέλεξε δύο διαφορετικές ομάδες στόχους, ως δείγματα της έρευνας. Το πρώτο δείγμα της έρευνας αποτέλεσε το σύνολο των διευθυντών των μειονοτικών δημοτικών στη Θράκη και το δεύτερο δείγμα αποτέλεσαν οι διευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στην αρμοδιότητα των οποίων ανήκουν τα μειονοτικά σχολεία και ο προϊστάμενος του γραφείου μειονοτικής εκπαίδευσης. Για τη συλλογή και ανάλυση των πληροφοριών εφαρμόστηκε συνδυασμός ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, με τη μέθοδο της τριγωνοποίησης, εξασφαλίζοντας την εγκυρότητα της ερευνητικής διαδικασίας. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε μια μικρή σε ποσοστό υπεροχή της άποψης των διευθυντών των μειονοτικών σχολείων, ότι οι επιμορφωτικές ανάγκες τους σε θέματα διοίκησης και οργάνωσης είναι διαφορετικές από τις αντίστοιχες των διευθυντών των δημόσιων σχολείων. Ως σημαντικούς παράγοντες διαφοροποίησης αναφέρουν τη μορφή των σχολικών μονάδων και το θεσμικό πλαίσιο της μειονοτικής εκπαίδευσης. Τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν επίσης ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των διευθυντών, θεωρούν την εμπειρική τους γνώση εξίσου σημαντική με την επιμόρφωση τους, για την αποτελεσματική διοίκηση της σχολικής μονάδας. Οι επιθυμίες επιμόρφωσης τους αφορούν θεματικές ενότητες που σχετίζονται με ένα τυπικό, διαχειριστικό σύστημα διοίκησης σχετικές με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στη διοίκηση της σχολικής μονάδας. Στο σχεδιασμό των επιμορφωτικών προγραμμάτων επιθυμούν, μέσης διάρκειας επιμορφωτικά προγράμματα κυρίως στην αρχή του σχολικού έτους, σε περιοχές που θα τους επιτρέπουν τη συμμετοχή τους και αναδεικνύουν τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και αντίστοιχα τους προϊσταμένους τους, ως τους εκπαιδευτικούς φορείς που εμπιστεύονται περισσότερο και επιθυμούν να αναλάβουν την επιμόρφωση τους. Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό να συμβάλει στη βιβλιογραφία της μειονοτικής εκπαίδευσης που σχετίζεται με τις επιμορφωτικές ανάγκες των διευθυντών των μειονοτικών σχολείων, ένα πεδίο το οποίο δεν έχει διερευνηθεί επαρκώς.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ_ΕΚΠ62_ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.9 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.