Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32259
Title: Διερεύνηση των απόψεων της διευθύντριας, των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών στο Γυμνάσιο Νέων Επιβατών για τη διαχείριση του σχολικού χρόνου
Authors: Ξυλά, Ελένη
Advisor: Παυλινέρη Παναγιώτα
Keywords: Σχολικός χρόνος;Διαχείριση;Ωρολόγιο πρόγραμμα
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις των μετόχων στην εκπαιδευτική διαδικασία αναφορικά με τη διαχείριση του σχολικού χρόνου. Ξεκινά με τη διαπίστωση ότι ο σχολικός χρόνος αποτελεί μια σημαντική παράμετρο της οργάνωσης, λειτουργίας και διοίκησης ενός σχολικού οργανισμού. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να καταγράψει τις απόψεις της διευθύντριας, των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών του ημερήσιου Γυμνασίου των Νέων Επιβατών σχετικά με τα πιθανά εμπόδια τα οποία συναντούν στη διαχείριση του σχολικού χρόνου, να καταγράψει τις καθημερινές δραστηριότητες στις οποίες κατανέμεται ο σχολικός χρόνος, να κατατεθούν οι απόψεις τους για το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και προτάσεις για τη βελτίωση της διαχείρισης του σχολικού χρόνου. Ως μεθοδολογική προσέγγιση χρησιμοποιείται η μελέτη περίπτωσης και τα ερευνητικά εργαλεία είναι η συνέντευξη και το ερωτηματολόγιο. Η διαχείριση του σχολικού χρόνου απασχολεί τους μετόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας σοβαρά και βασανιστικά. Οι εκπαιδευτικοί και η δ/ντρια οι οποίοι συμμετείχαν στην παρούσα έρευνα θεωρούν ότι ο σχολικός χρόνος είναι ένας προσωπικός αγώνας δρόμου, επισημαίνουν τη σημασία του σχολικού χρόνου στη δομή, λειτουργία και οργάνωση της σχολικής μονάδας. Και προσθέτουν ότι μεγάλο μέρος των καθημερινών δραστηριοτήτων τους καλύπτουν οι γραφειοκρατικές εργασίες οι οποίες απορροφούν χρόνο και ενέργεια. Προτείνουν ένα επανασχεδιασμό του σχολικού χρόνου στα πλαίσια της εσωτερικής πολιτικής της σχολικής μονάδας και της διάθεσης του ανθρωπίνου δυναμικού από το σύλλογο διδασκόντων. Οι μαθητές/ τριες του Γυμνασίου Ν. Επιβατών δηλώνουν ότι είναι πρόθυμοι/ες να αναλάβουν πρωτοβουλίες για μια πιο ενδιαφέρουσα διαχείριση του σχολικού χρόνου. Διαθέτουν πρωτότυπες ιδέες και γνωρίζουν ότι υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι διαχείρισης του σχολικού χρόνου στα σχολεία του εξωτερικού. Θα επιθυμούσαν ουσιαστικές αλλαγές τόσο στον αριθμό των μαθημάτων, την ώρα προσέλευσης, τις εξετάσεις όσο και στις σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΕΛΙΚΗ ΕΚΔΟΧΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΞΥΛΑ ΕΛΕΝΗ.pdf'Κυρίως σώμα διπλωματικής', 'Παράρτημα', 'Συνοδευτικό υλικό'1.9 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.